طرح هر دانش آموز، یک مهارت  برای اوقات فراغت دانش آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان جزئیات برنامه های اوقات فراغت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز،حامد علامتی در نشست خبری که امروز درباره برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد، با بیان اینکه برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان با نگاه تربیتی قطعاً نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد،گفت: معتقدیم متولی اصلی برنامه های اوقات فراغت، خانواده است و دستگاه های فرهنگی باید در کنار خانواده باشند.
وی با بیان اینکه اوقات فراغت مختص تابستان نیست و باید برای اوقات فراغت در طول سال تحصیلی دانش آموزان نیز برنامه ریزی داشت، افزود: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برنامه های متعددی را در طول سال تحصیلی و همچنین تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش بینی کرده است و در این مسیر اولا خانواده را متولی این امر می داند و ثانیاً نگاه تربیتی دارد.
علامتی با اشاره به اینکه برنامه های اوقات فراغت در ایام تابستان آغاز شده است، ادامه داد: فصل تابستان برای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، فصل بهار تشکیلاتی است و برنامه هایی که اجرا می کند در طول سال تحصیلی نیز ادامه دارد.
وی از برگزاری اردوهای تشکیلاتی طلایه داران فردا خبر داد و گفت: این اردوها در 32 استان کشور برگزار می شود؛ در حال حاضر 270 شهرستان متولی برگزاری اردوها هستند و مدت زمان برگزاری این اردو، یک هفته است و برنامه های تشکیلاتی، آموزشی و تفریحی برای دانش آموزان عضو اتحادیه پیش بینی شده است.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه در راستای خدمات اجتماعی، فصل تابستان بهترین فرصت اردوهای جهادی است،گفت: اردوهای جهادی ویژه دانش آموزان متوسطه دوم، در مناطق محروم، حاشیه شهرها و استان های همجوار دانش آموزان برگزار می شود و محور اردوهای جهادی امسال، استان کرمانشاه و سرپل ذهاب است.
علامتی گفت: امسال برای اولین بار در راستای مهارت آموزی و اقتصاد مقاومتی، آموزش های لازم در حوزه فنی و حرفه ای داده می شود؛ این دوره ها با شعار «هر دانش آموز، یک مهارت» برگزار می شود که عنوان این دوره ها برای دانش آموزان پسر، «آچار به دست» و برای دانش آموزان دختر، «مهارت های کدبانو» است.

این دوره ها با شعار «هر دانش آموز، یک مهارت» برگزار می شود که عنوان این دوره ها برای دانش آموزان پسر، «آچار به دست» و برای دانش آموزان دختر، «مهارت های کدبانو» است


وی ادامه داد: این دوره به صورت آموزش های حضوری و غیرحضوری 300 تا 600 ساعته است و گواهینامه آن نیز از سوی سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود و تسهیلات اشتغال نیز در آن پیش بینی شده است.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه برنامه های ورزشی نیز برای دانش آموزان پیش بینی شده است، افزود: هفته ورزشی استان ها را پیش بینی کردیم که هر استان متناسب با شرایط خود برگزار می کند.
وی با بیان اینکه کوه نوردی و کویرنوردی، 2 ورزش محوری ما محسوب می شود، اضافه کرد: سال گذشته صعود به قله سبلان را داشتیم که امسال نیز این برنامه پیش بینی شده است.
علامتی از فعالیت هیأت های انصارالمهدی(عج) شهری در ایام تابستان خبر داد و اظهار کرد: به منظور انس بیشتر دانش آموزان با قرآن و اهل بیت(ع)، هیأت های انصارالمهدی(عج) در ایام تابستان و مناسبت ها فعال هستند.
وی گفت: با همکاری سازمان جوانان هلال احمر، آموزش های کمک های اولیه(طرح دادرس) برای دانش آموزان متوسطه اول اجرا می شود.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان درباره روز دختر، اضافه کرد: به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، ویژه برنامه «دختر ماه» اجرا می شود.
وی ادامه داد: به منظور تقویت بنیه علمی دانش آموزان، بسته های علمی نیز از سوی مرکز علمی آینده سازان برای دانش آموزان پیش بینی شده است.
علامتی گفت: طرح کندوی کتاب نیز از دیگر برنامه هاست که در طول تابستان برگزار می شود و ضمن معرفی کتاب، جلسات نقد و بررسی و کتابخوانی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه 5 میلیارد تومان برای برنامه های تابستان پیش بینی شده است، گفت: اکثر برنامه های تابستانی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان رایگان است.
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان،برپایی خیمه های معرفت ویژه دانش آموزان دوره متوسطه دوم، حضور دانش آموزان در برنامه های رسانه ملی و شبکه های مختلف، داوری مسابقات، رونمایی از سامانه آمورش مجازی، برپایی کنگره سراسری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و ویژه برنامه هایی برای شبکه پشتیبان و مربیان را از دیگر برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در طول تابستان ذکر کرد.

700

کد خبر: 960148

وب گردی

وب گردی