کاهش رشته های دانشگاه آزاد بودجه ی آموزشی را کاهش می دهد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: متاسفانه با کاهش رشته های دانشگاه آزاد در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه های استان فارس با مشکلات بسیاری درزمینه تامین حقوق و مزایای اعضای هیات علمی مواجه شدند.

دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره عدم وجود عدالت آموزشی در میزان سهمیه بندی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد توسط وزارت علوم در دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه های غیر انتفاعی گفت: متاسفانه با سهمیه بندی که سال گذشته انجام شد، بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم کاهش پیدا کرد و حذف شد و جلوی ورود دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به دانشگاه آزاد گرفته شد، دانشگاه های استان فارس با مشکلات بسیاری در زمینه تامین حقوق و مزایای اعضای هیات علمی مواجه شدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به نسبت بسیاری از دانشگاه های دولتی ظرفیت های استاندارد هیات علمی را بیشتر رعایت کرده است به همین دلیل وقتی با کاهش دانشجو مواجه شود تامین حقوق و مزایا اعضای هیات علمی برای دانشگاه مشکل ساز می شود.

کاوه پیشقدم در ادامه تصریح کرد: یکی از معاونین اسبق وزارت علوم گفته بود که به ازای هر دانشجوی دانشگاه دولتی سالانه 80 میلیون تومان بودجه اختصاص می دهیم؛ اما براساس شهریه در دانشگاه آزاد سرانه هر دانشجو کمتر از یک دهم این مبلغ است به همین دلیل است که کاهش دانشجو ما را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، تمام رشته ها با کاهش مواجه شده و بسیاری از رشته های کشاورزی و علوم پایه در مقطع ارشد واحد شیراز اصلا متقاضی نداشته است و بیشتر از رشته های حقوق و معماری استقبال می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز درباره نحوه پذیرش در مقطع دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان متذکر شد: پذیرش در مقطع دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان برمبنای قوانین وزارت علوم است و تفاوتی با بقیه دانشگاه ها ندارد برای نمونه در رشته های علوم انسانی بر مبنای بخشنامه سازمان مرکزی و وزارت علوم باید معدل بالای 18 باشد و پذیرفته شدگان دکتری بدون آزمون باید در همان رشته ای که در مقطع ارشد فارغ التحصیل شدن ادامه تحصیل دهند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 960158

وب گردی

وب گردی