عدم کمک به دولت خباثت است/جشن ۴۰ سالگی انقلاب را برگزار خواهیم کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بارها صادقانه گفته ام اگر کسی بتواند به دولت کمک کند و نکند خباثت کرده است. دشمنان باید بفهمند فشار اقتصادی به ایران جواب نمی دهد و نباید به آنها صحنه را اشتباه نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "خستگی ممنوع" که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حوزه هنری برگزار شد اظهار داشت: این روزها سؤالی که افراد دغدغه‌مند از خود می‌پرسند این است که در شرایط فعلی کشور و در ارتباط با مشکلات به‌وجود آمده، چه وظیفه‌ای داریم و آیا وظیفه خود را خوب انجام می‌دهیم یا نه؟

وی افزود: ما امروز در یک جنگ اقتصادی هستیم و دشمن اقداماتی راانجام داده و رسما اعلام می کند که می خواهد جنگ اقتصادی را به ایران تحمیل کند و درکنار آن جنگ های رسانه ای، فرهنگی و سایر موارد را نیز آغاز کرده است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه، این روزها قبول دارند که ما در یک جنگ اقتصادی هستیم، اظهار داشت: سؤال این است که ما در این جنگ، چه مأموریتی برای خود تعریف کرده‌ایم و وظیفه ما چیست؟

جلیلی ادامه داد: تصور کنیم در زمان عملیات کربلای پنج، عده‌ای به جبهه بروند و بگویند به اردوی راهیان نور آمده‌ایم. اردوی راهیان نور خوب است، ولی نه در چنین مقطعی.در این مقطع، کارهای مهم‌تری باید انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیاری از اقدامات دانشجویی مثل این است که افراد، به اردویی بروند و بعد به خانه‌هایشان برگردند، عنوان کرد: ما باید بفهمیم که به اردو نیامده‌ایم و می‌خواهیم با جلساتی از این قبیل، برای خودمان مأموریتی تعریف کنیم تا برای کشور مفید باشد.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه بیان کرد: برای مواجهه بااین جنگ اقتصادی چه باید کرد؟ برخی اوقات در فضای سیاسی و اقتصادی غبارهایی شکل می گیرد که مانع تحلیل صحیح ما میشود. یکی از فرصت های خوب امروز این است که بسیاری از موانع و غبارهایی که مانع دید صحیح مسایل بود، زدوده شده است. ماباید از این شرایط استفاده کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امروزه اگر دشمن جنگ اقتصادی راتحمیل کرده بعد از آن هم فشار و دشمنی دیگری را در پیش می گیرد. خب این سوال پیش می آید که در این اوضاع چه باید کرد؟

جلیلی تاکید کرد: باید ظرفیت ها، تواناییها و قدرتهای خودمان رابشناسیم، دشمن هم اکنون کاملا به نقض عهد خود اشاره دارد، برخی هم در داخل به نقض عهد آنها و غیر قابل اعتماد بودن اروپا اشاره می کنند، لذا باید راه را بدانیم تا باز فضای سیاسی و اقتصادی دچار غبار نشود و دچار اشتباه نشویم.

وی یادآورشد: انقلابی بودن لازمه اش این است که نباید محافظه کار باشیم، به این معنا که نباید به وضع مطلوب بسنده کرد و باید به حد مطلوب اندیشید و برای رسیدن به قله ها تلاش کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنها می خواهند طوری وانمود کنند که ایران به اهداف خود نرسیده و آن را با ناامید کردن مردم نشان می دهند.

وی بابیان این که چرا آمریکا گزینه نظامی را در مواجهه با ایران مطرح نمی کند، افزود:٣٠سال از جنگ گذشته و آنها می دانند از این طریق نمی توانند کار خود با ایران را پیش ببرند، انها باید بفهمند فشار اقتصادی به ایران جواب نمی دهد و باید به آنها صحنه را اشتباه نشان ندهیم.

جلیلی اضافه کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در حال حاضر باید مدنظر داشته باشیم این است که مساله ما را او تعریف نکند و همچنان که راه حلش را نباید تعریف کند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه جنبش دانشجویی چیست؟ باید تقسیم کار کرده و هرکدام قسمتی از کار را به دست بگیرد. اگر آن مشکلی را که باید حل شود برایش راه حل ندهید آن مشکل هم حل نمی شود، لذا اگر روند ناصحیحی بوده باید آن را اصلاح کرد.

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنها هرروز می خواهند یک امتیاز جدید از ما بگیرند لذا یکی از کمک های درست در این شرایط هوشیار بودن است. آنها دست از سرمان برنمی دارند. بارها صادقانه گفته ام اگر کسی بتواند به دولت کمک کند و نکند خباثت کرده است.

نماینده رهبری در شورای امنیت گفت: در این شرایط صادقانه و ناصحانه مشکلات را بگوییم، گفتن مشکلات با قصد اصلاح هم نوعی کمک کردن است.

جلیلی افزود: امروز در بسیاری از عرصه ها باید بدانیم چه می خواهیم و باید چه کنیم. امتیاز جنبش دانشجویی در این اوضاع این است که به جای جوسازی، جو شکنی کرده و جامعه را آگاه کند، شما باید ببینید چطور می توانید جامعه را آگاه کنید.

وی بابیان این که چه کسی گفته تعامل گسترده با جهان یعنی اکتفا کردن به چند کشور محدود؟ گفت: سیاست خارجی موفق است که بتواند توجه به داخل داشته باشد. ما باید سرمایه های داخلی کشور در عرصه های مختلف را جدی بگیریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: قدرتی که در داخل تولید شد، قدرت های بزرگ را برای مذاکره با ایران پای میز کشاند. تعامل گسترده باجهان باید بتواند منابع قدرت ما را افزایش دهد.

نماینده رهبری در شورای امنیت گفت: چه چیزی باعث شده آنها تا پای مرزهای ایران بیایند ولی جرات تعرض به کشور را نداشته باشند، چرا به گفته خودشان باید میلیاردها پول در عراق خرج کنند؟ اما اجازه تعرض به ایران را نداشته باشند؟

به گفته وی، آرامش کنونی در کشور بخاطر تفکر انقلابی است که امنیت برای ما به ارمغان آورده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت مظام بیان کرد: باهم افزایی احاد ملت ایران باید مشکلات را پشت سر بگذاریم، همچنین باید نقش های همه ما نیز به حد وسع مشخص شوند و قدم در عرصه تلاش بگذاریم.

جلیلی تصریح کرد: نسل ما امثال شهید احمدی روشن و حججی هایی دارد که نقش خود را تعریف کرده و می روند در حد وسع خود کار می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این که امروز انقدر عجز و لابه می کنند به علت قدرت ایران است، آن زمان که انقلاب نهال نوپایی بود ، نتوانستند کاری علیه جمهوری اسلامی انجام دهند و حالا که جوانی برومند شده، قطعا نمی توانند هیچ اقدامی کنند. انشالله جشن ٤٠ سالگی انقلاب را هم برگزار می کنیم.

302

کد خبر: 960179

وب گردی

وب گردی