رژیم آمریکا برای حقوق بشر ارزشی قائل نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه امروز در شرایطی هستیم که همه دنیا اذعان دارند رژیم حاکم بر آمریکا به ویژه رئیس این دولت هیچ احترامی برای حقوق انسان ها قائل نیست؛ نه به حقوق ملت ها و نه به هیچ یک از موازین ابتدایی حقوق بشر.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش "خستگی ممنوع" که عصر روز سه شنبه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: مردم آزاده دنیا همیشه می‌گفتند که رژیم حاکم بر ایالات متحده آمریکا رژیمی نیست که حقوق بشر را باور داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه امروز در شرایطی هستیم که همه دنیا اذعان دارند که رژیم حاکم بر آمریکا به ویژه رئیس این دولت هیچ احترامی برای حقوق انسان ها قائل نیست؛ نه به حقوق ملت ها و نه به هیچ یک از موازین ابتدایی حقوق بشر.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی این عریانی در نقض حقوق بشر امروز آشکار است، عدم التزام به ساز و کارهای حقوق بشر را نشان می‌دهد.

جلیلی درباره تضمین عملی که بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ادامه برجام داشته باشد، اظهار داشت: برجام یک توافقنامه با دو طرف بود که یک طرف آن خارج شده و کسانی که از آن طرف در برجام باقی مانده‌اند، گستاخانه می‌گویند که ایران باید به تعهداتش پایبند بماند. این رویکرد ناقص و غلطی بوده که نمی‌توان بر این مبنا به آن امیدی بست.

305

کد خبر: 960184

وب گردی

وب گردی