استانداردهای پژوهش محور در سازمان ملی استاندارد پیگیری می شود

مراسم امضای تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد با جهاد دانشگاهی صبح امروز در سالن جلسات سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم امضای تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد با جهاد دانشگاهی صبح امروز در سالن جلسات سازمان ملی استاندارد برگزار شد. نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی در این جلسه حضور داشتند.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در این نشست گفت: امیدوارم ادامه این همکاری ها به نفع کشور باشد. تمدید تفاهم نامه یک ورق جدید از فعالیت دو دستگاه است. سازمان ملی استاندارد در سال گذشته جهش جایگاه داشته و یک قانون در این زمینه به تصویب رسیده است که به موجب آن وظایف سازمان بیشتر شده است، یکی از مفاد این قانون تعامل با دستگاه های دیگر است.

وی ادامه داد: در حوزه پژوهشی پیش از این قانون فعایت های گسترده ای را انجام داده ایم، استانداردهای پژوهش محور در سازمان پیگیری می شود. برای استفاده از سطح دانشگاه ها فعالیت های گسترده ای داشتیم، با چند دانشگاه دیگر مانند صنعتی شریف، امیر کبیر و دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه داشته ایم که بیانگر آن است که فعالیت های استاندارد سمت و سوی جدیدی می گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: باتوجه به شرایط فعلی کشور منطق این را حکم می کند که وجود تعامل میان دستگاه ها لازم است که دوباره کاری در دستگاه ها وجود نداشته باشد. لازمه آن شناسایی تمامی ظرفیت های دستگاه ها است. به همین منظور درخواست کردیم تفاهم نامه با سازمان جهاد دانشگاهی تمدید شود.
شرایط کنونی کشور به گونه ای است که باید اقتصاد مقاومتی را مد نظر قرار دهیم همچنین بومی سازی داشته باشیم لازمه تحقق این موارد این است که شرایط استاندارد را بر اساس شرایط کشورمان تنظیم کنیم.
وی اضافه کرد: در بحث فعالیت های دانش بنیان فعالیت های خوبی را انجام داده ایم که از جمله آن می توان به صدور گواهی محصول برای محصولات دانش بنیان توسط معاونت فناوری اشاره کرد، همچنین علامت مخصوصی به نام دانش نما برای آن در نظر گرفته شده که تاکنون سه شرکت موفق به دریافت این علامت شده اند. از جمله اهداف دولت این است که محصولات دانش بنیان درکشور تولید و سپس صادر شود.

پیروزبخت افزود: با توجه به سیاست های جدید باید برنامه ها در راستای کنترل واردات و کمک به صادرات صورت گیرد برای ما کیفیت کالای وارداتی اهمیت بیشتری دارد. بررسی های لازم در زمینه برخی از کالاها مانند مواد اولیه که از خارج به کشور وارد می شود اهمیت دارد که در هرصورت این را قول می دهیم در شرایط کنونی کشور حواسمان به کیفیت کالا خواهد بود.

وی بیان کرد: استانداردهای خودروسازی در حال اعمال است؛ اما در شرایط کنونی در حال طراحی تسهیلاتی هستیم که در اختیار خودروسازان قرار دهیم. بررسی استانداردهای 16 خودرو از اول تیرماه نشان داده است می توان به این استانداردها اعتماد کرد.

202

کد خبر: 960200

وب گردی

وب گردی