کلینزمن در آستانه سرمربیگری ژاپن

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال آلمان در آستانه به دست گرفتن هدایت تیم ژاپن است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، یورگن کلینزمن سرمربی سابق تیم‌های ملی فوتبال آلمان و آمریکا که از 2016 بیکار است، مورد توجه فدراسیون فوتبال ژاپن قرار گرفته است. آبی‌های سامورایی به دور حذفی جام جهانی روسیه 2018 رسیدند اما در بیست دقیقه پایانی بود که پیروزی 2 بر صفر برابر بلژیک را با شکست 3-2 تعویض کردند. آکیرا نیشینو سرمربی آنها که در آوریل قراردادی موقت امضا کرده بود، به نظر از کار خود کناره‌گیری خواهد کرد.

بنا بر گزارش ESPN از رسانه‌های ژاپنی، فدراسیون فوتبال آنها مذاکرات را با یورگن کلینزمن آغاز کرده است و پیشنهادی دو میلیون یورویی به ازای هر سال داده‌اند. با توجه به نزدیکی جام ملت‌های آسیا آنها در پی این هستند که هرچه زودتر کار را تمام کنند.

بازی بعدی ژاپن هفتم سپتامبر خواهد بود و آن‌ها کسی را می‌خواهند که تجربه جام جهانی داشته باشد. کلینزمن آلمان را به دور نیمه نهایی جام جهانی 2006 و آمریکا را به دور حذفی جام جهانی 2014 رسانده است.

اسطوره فوتبال آلمان که بازی ژاپن-بلژیک را در استودیوی BBC تحلیل می‌کرد گفته بود: شیوه‌ای که ژاپنی‌ها در هجوم دارند بسیار عالی و تاثیرگذار است. آنها برای دو دقیقه آخر پشیمان خواهند بود، چون همه چیز را از دست دادند.

از سوی دیگر فدراسیون فوتبال کره جنوبی گزارشات مبنی بر احتمال انعقاد قرارداد با لوئیز فلیپه اسکولاری را تکذیب کرد. مرد 69 ساله برزیلی که گوانگژو را به سه عنوان قهرمانی چین رساند در نوامبر استعفا داد.

606

کد خبر: 960238

وب گردی

وب گردی