نظر شورای نگهبان درباره FATF و پالرمو به زودی اعلام می شود

سخنگوی شورای نگهبان گفت: فرصت زمانی شورای نگهبان برای اعلام نظر نهایی در این خصوص رو به اتمام است و چند روز دیگر بیشتر فرصت نداریم، سعی داریم در این فرصت باقی مانده نظر نهایی را اعلام کنیم.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره نظر شورای نگهبان مبنی بر تصویب لوایح مرتبط با تصویبFATF و پالرمو در مجلس شورای اسلامی گفت: در این باره دو گزارش وجود دارد، یکی مرتبط با اصلاح قانون مبارزه با پولشویی است که در یکی دو هفته گذشته بررسی شد و با ایراداتی برای مجلس ارائه شد.

وی افزود: دیگری مرتبط با کنوانسیون پالرمو است که از هفته گذشته در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفته بود و این هفته نیز آن را بررسی خواهد کرد؛ البته هنوز به نتیجه نرسیده ایم و به زودی نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.

کدخدایی با اشاره به تصویب قوانین FATF و پالرمو اذعان داشت: درباره مصوبات شورای نگهبان تکالیف قانونی خود را دارد که باید مغایرت آن را با موازین اسلامی و قانون اساسی بررسی کند، اگر مغایرتی داشته باشد قطعا اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان گفت: فرصت زمانی شورای نگهبان برای اعلام نظر نهایی در این خصوص رو به اتمام است و چند روز دیگر بیشتر فرصت نداریم، سعی می کنیم در این فرصت باقی مانده نظر نهایی را اعلام کنیم.

302

کد خبر: 960243

وب گردی

وب گردی