مدیران ناآشنا به اقتصاد را کنار بزنید تا بازارهای صادراتی حفظ شود

رییس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به ظرفیت های خوب کشورهای همسایه ایران برای صادرات گفت: باید رویه و رویکرد ما در زمینه صادرات اصلاح شود و افرادی که به امور اقتصادی آشنایی ندارند، تغییر کنند تا بتوانیم بازار این کشورها را از دست ندهیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ یحیی آل اسحاق، رییس اتاق مشترک ایران و عراق، در مصاحبه با رادیو در خصوص بازارهای مشترک اسلامی در فصل تحریم ها، اظهار کرد: کشورهای اسلامی در اطرافمان فرصت و بازار مناسب و بزرگی با ظرفیت 400 میلیونی برای ما هستند.

او افزود: البته بعضی از کشورها نظیر عمان، کویت و قطر به صورت سنتی عمدتا با بازار کشورهای اروپایی و آفریقایی در ارتباط هستند.

آل اسحاق با بیان اینکه در حال حاضر بعد از کشورهای چین و امارات از نظر حجم مبادلات، کشور عراق بازار بسیار خوبی برای ماست، گفت: در سال گذشته و سه ماهه اول امسال در حدود 12 میلیارد دلار صادرات به این کشور داشتیم.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق بیان کرد: سالانه معادل حدود 6.5 میلیارد دلار شامل برق، انرژی، خدمات فنی و مهندسی و مسائل مربوط به گردشگری صادرات کالا به عراق داریم، در همین راستا با کشور ترکیه نیز می توانیم در حدود 7 میلیارد دلار مبادلات تجاری داشته باشیم.

او ادامه داد: راهکار اجرایی شدن و پیشرفت در بازار کشورهای اسلامی مربوط به مسائل داخلی و عزم مسئولان می شود که باید بروکراسی، روابط بانکی، مسائل مربوط به حمل و نقل را در داخل کشور حل کرده و با تغییر رویکرد موجبات تعامل بیشتر را فراهم کنیم.

آل اسحاق تصریح کرد: باید رویه و رویکرد ما در زمینه مسائل داخلی و امر صادرات اصلاح شود و افرادی که به امور اقتصادی آشنایی ندارند، تغییر کنند تا بتوانیم در این شرایط بازار این کشورها را از دست ندهیم.

منبع : تسنیم

402

کد خبر: 960256

وب گردی

وب گردی