تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری شیراز منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی و فرهنگی میان شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز از واحد شیراز، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی و فرهنگی میان شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: این تفاهم‌نامه نقطه شروعی برای همکاری‌های بیشتر به‌منظور طراحی و ساخت شهر با محوریت خواسته‌ها و نیازهای شهروندان است.

اسکندرپور با بیان اینکه یکی از مشکلات نظام مدیریتی کشور و حوزه‌های اجرایی، عدم توجه به تولید اندیشه به‌ عنوان اصل بنیادین توسعه نظام‌مند شهرهاست، خاطر نشان کرد: شهرداری شیراز آمادگی استفاده از توان، تخصص و اندیشه مشاوران متخصص دانشگاهی را دارد تا با ورود اندیشه‌های آکادمیک از برخی مشکلات شهری گره‌گشایی شود و دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز حمایت شوند.

شهردار شیراز بر حمایت از پایان‌نامه‌های دوره های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری با موضوع مدیریت شهری تأکید کرد و افزود: برای انجام امور شهری نیازمند تلفیق نگاه آکادمیک با توان اجرایی هستیم؛ از این‌رو باید برای افزایش درک مشترک دو حوزه علمی و اجرایی و عملی شدن ایده‌های جامعه فرهیخته دانشگاهیان در حوزه شهری گام برداشت.

وی با اشاره به انتخاب برخی مدیران ارشد شهری از فعالان عرصه علمی و دانشگاهی و مدیران میانی از میان نیروهای متخصص شهرداری خاطرنشان کرد: تلاش داریم زمینه توانمندی علمی و اجرایی مجموعه مدیریت شهری را بیش از پیش فراهم کنیم.

محمدکاظم کاوه پیش‌قدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه این تفاهم‌نامه با موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان امضا می‌شود، گفت: درصدد هستیم با تعامل ایجادشده و با تکیه بر پژوهش‌محوری، دانش و توان متخصصین بومی و بها دادن به صنعت و کالای ایرانی، شیراز را به جایگاه اصلی خود به عنوان مهد تمدن اسلامی و ایرانی بازگردانیم.

وی با اشاره به توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به گستردگی امور شهر، دانشگاه می‌تواند در زمینه‌های مختلف در کنار شهرداری قرار گیرد و نیازهای پژوهشی این نهاد اجرایی را برطرف کند.

201

کد خبر: 960264

وب گردی

وب گردی