تفاوت وضعیت  مالی شهرداری دوران  قالیباف با شهرداری جدید

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: منابع درآمدزایی شهرداری در دوره دکتر قالیباف با دوره آقای نجفی و افشانی متفاوت است، اگر امروز شهرداری با مشکلات مالی مواجه شده است باید دید چه منابعی برای درآمدزایی انتخاب کرده که امروز نتوانسته نیازهای خود را برآورده کند.

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، درباره وضعیت نابسامان این روزهای اقتصادی شهرداری تهران گفت: در زمان دکتر قالیباف وضعیت مالی در شهرداری مساعد بود؛ اما شهرداری تهران در دوره جدید با کسری بودجه مواجه شده است.

عضو سابق شورای شهر تهران در ادامه گفت: بنده نسبت به عملکرد مدیران جدید شهر اطلاعات زیادی ندارم؛ اما یکی از محل های درآمد شهرداری در دوره جدید مربوط به فروش عوارض تراکم است.

ابوالفضل قناعتی در ادامه افزود: در واقع زمانی که افراد قصد ساخت خانه را دارند باید عوارضی را پرداخت کنند، البته در سه سال گذشته به دلیل رکود اقتصادی مسکن کسی تمایل به ساخت خانه نداشت چراکه با وضعیت بد اقتصادی برای ساخت و فروش آن با مشکلات عدیده ای روبه رو می شدند و اینکه سازندگان برای صدور پروانه باید عوارض به شهرداری پرداخت می کردند.

در زمان دکتر قالیباف وضعیت مالی در شهرداری مساعد بود، اما شهرداری تهران در دوره جدید با کسری بودجه مواجه شده است



وی یادآور شد: در واقع پایین رفتن آمار ساخت و ساز در تهران درآمدهای شهرداری را تحت الشعاع خود قرار داد، اما با آمدن دکتر حجت به شهرداری و پذیرفتن معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران صدور هر مجوزی برای ساخت و ساز را لغو شد این عمل یک بازدارندگی را بین سازنده ها ایجاد کرد و سبب شد تا سازندگان برای ساخت و ساز تمایل بیشتری از خود نشان بدهند.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: در زمان ریاست دکتر قالیباف از طریق بانک شهر توانستیم با دیگر بانک ها ارتباط برقرار کنیم و وام بگیریم، برای مثال برای اجرای پروژه های بزرگ به ویژه ساخت مترو از بانک وام گرفتیم و با توجه به این موارد می توان گفت منابع درآمدزایی شهرداری در دوره دکتر قالیباف با دوره آقای نجفی و افشانی متفاوت است، اگر امروز شهرداری با مشکلات مالی مواجه شده است باید دید چه منابعی برای درآمدزایی انتخاب کرده که امروز نتوانسته نیازهای خود را برآورده کند.

خبرنگار : حسین طالبی


706

کد خبر: 960269

وب گردی

وب گردی