داوطلبان ارشد از رشته های فنی و مدیریت دانشگاه آزاد کرمان استقبال بیشتری می کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، گفت: در حال حاضر سازمان سنجش و وزارت علوم مسئول برگزاری آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هستند که در این بین وزارت علوم محدودیت های بسیاری را برای دانشگاه آزاد قائل شده است.

دکتر حمدالله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نبود عدالت آموزشی در میزان سهمیه بندی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد توسط وزارت علوم در دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه های غیر انتفاعی گفت: در حال حاضر وزارت علوم ظرفیت ها در دانشگاه آزاد را محدود کرده است و آزمون دانشگاه آزاد و سراسری یکی شده است و مسئولیت برگزاری آزمون به عهده سازمان سنجش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: یکی شدن آزمون دانشگاه آزاد با دیگر دانشگاه ها به ضرر دانشگاه تمام شده است و در حال حاضر سازمان سنجش و وزارت علوم مسئول برگزاری آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هستند که در این بین وزارت علوم محدودیت های بسیاری را برای دانشگاه آزاد قایل شده است.

منظری توکلی خاطر نشان کرد: درشرایطی که دانشگاه آزاد از امکانات بسیار زیادی برخوردار است و هیات علمی در سطح متناسب با واحدها قرار دارد چندین دانشگاه غیرانتفاعی ، علمی و کاربردی داریم که دانشجوهای ارشد را پذیرش می کنند در حالی که یک هیات علمی هم ندارند. در استان کرمان شاید اعضای هیات علمی دانشگاه های غیر انتفاعی به اندازه یک دست هم نباشد اما از امکانات بیشتری به نسبت دیگر دانشگاه ها برخوردارند.

وی در ادامه تاکیدکرد: در دانشگاه آزاد اسلامی با وجود اینکه به تعداد کافی اعضای هیات علمی در هر رشته گرایش و رشته محل وجود دارد اما متاسفانه وزارت علوم ما را محدود می کند، که باید یک راهکار اساسی برای این قضیه اندیشیده شود و دانشگاه آزاد به تنهایی بتواند متولی پذیرش و برگزاری آزمون شود تا به نوعی بتوان عدالت آموزشی را میان دانشگاه ها برقرار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان یاد آور شد: آنچه که مسلم است با ادامه این روند حق دانشگاه آزاد تضعیف می شود و باید مسئولین با تعاملات و نشست هایی که دارند فکری به حال این تبعیض و نابرابری داشته باشند، اما آنچه که در حال حاضر به چشم می خورد یکسری از رشته ها حذف شده اند و رشته های فنی، مدیریت و حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد در واحد کرمان از استقبال بیشتری برخوردارند.

منظری توکلی در پایان درباره پذیرش در مقطع دکتری بدون آزمون تاکید کرد: پذیرش در مقطع دکتری بدون آزمون در همه دانشگاه ها وجود دارد و در واحد کرمان هم پذیرش دکتری بدون کنکور داریم که تقریبا ده درصد پذیرفته شدگان دکتری از طریق معدل است که پذیرش برمبنای قانون وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است به عنوان مثال در رشته های علوم انسانی معدل باید بالای 18 باشد و نمره پایان نامه بالای 19 باشد که دانشجویان متقاضی بتوانند بدون آزمون وارد مقطع دکتری شوند ولی در شرایط مصاحبه یکسانند، در مقطع دکتری دانشگاه آزاد واحد کرمان هم رشته های مدیریت و میان رشته ای، فناوری اطلاعات و مدیریت رسانه مورد پذیرش و از استقبال بیشتری برخوردارند.

خبرنگار:ندا فراهانی

کد خبر: 960275

وب گردی

وب گردی