زباله‌گردی ناشی از فقر و بیکاری مردم است/همدان 550 زباله‌گرد دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به فعالیت 550 زباله‌گرد در سطح شهر همدان گفت: 250 نفر از این افراد ساماندهی شده و با سازمان پسماند قرارداد دارند اما 300 نفر دیگر به صورت غیرقانونی تفکیک زباله را از مبدأ انجام می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز از ایسنا کامران گردان با تأکید بر اینکه همدان شهری گردشگرپذیر است و صحنه‌هایی همچون حضور زباله‌گردها چهره آن را نازیبا می‌کند، گفت: شهرداری و شورای شهر برای ساماندهی این افراد در انتظار ارائه طرحی از سوی سازمان پسماند است.

وی با بیان اینکه زباله‌گردی ناشی از فقر و بیکاری مردم است، یادآور شد: این کار امری غیرقانونی است اما نمی‌توانیم با این افراد برخورد کنیم چرا که دستورالعمل قانونی در این راستا نداریم.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: اغلب افرادی که کار زباله‌گردی را انجام می‌دهند، آقا هستند و به ندرت شاهد فعالیت خانم‌ها در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زباله‌گردی چهره شهر را نازیبا کرده، آسیب‌های اجتماعی گوناگون ایجاد شده و مشکلات زیست‌محیطی فراوانی دارند بنابراین لازم است شهرداری به سرعت طرح ساماندهی زباله‌گردها را در شهر اجرا کند.

گردان در پایان گفت: شهروندان در صورتی‌که زباله‌های خود را شب‌هنگام و سر ساعت مشخص داخل باکس‌های زباله بریزند کمک شایانی به حذف پدیده زباله‌گردی می‌کنند و اثرات بد ناشی از آن را کاهش خواهند داد.

700

کد خبر: 960288

وب گردی

وب گردی