مکانیزم سازمان ملل برای کاهش تحریم‌های غرب علیه سوریه

گزارشگر ویژه سازمان ملل به بررسی تاثیر منفی تحریم‌های یک جانبه غرب علیه سوریه پرداخت و راهکاری را برای کاهش این تحریم‌ها ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، ادریس جزایری، گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت که پیشنهاد ایجاد یک کارگروه تکنیکی را با حضور نمایندگانی از تمامی طرف‌هایی که علیه سوریه تحریم اعمال کرده‌اند، داده تا راهکاری را برای کاهش این تحریم‌ها بیابند و به واسطه آن بتوان برای نقل و انتقال پولی و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور اقدام کرد.

وی ادامه داد: یکی از این راهکارها ایجاد گروهی تحت امر سازمان ملل در سوریه است که بتواند راهکارهایی را هرچه سریع‌تر ارائه کند و به بانک‌ها و فروشندگان اجازه نقل و انتقال پول بدهد.

این گزارشگر همچنین گفت که چنین مکانیزمی باید قادر باشد تا تصمیماتی را با توجه به تحریم‌ها داشته باشد. این دفتر باید در دمشق باشد و فعالیت‌هایش را باید در ژنو مورد بررسی قرار دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که احتمال ایجاد چنین مکانیزمی قرار است در جریان دیدار میان روسای جمهور روسیه و آمریکا در فنلاند که 16 ژوئیه برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول سازمان ملل همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا به کره شمالی و زیمبابوه در سال 2019 برود و بررسی‌هایی را در این دو کشور انجام دهد اما هنوز در مورد این دو مساله با مقام‌های این دو کشور به رایزنی نپرداخته است.

منبع: ایسنا

کد خبر: 960303

وب گردی

وب گردی