قطعی های برق اطلاع رسانی می‌شود/ مردم مدیریت مصرف را پیشه کنند

معاون هماهنگی توزیع توانیر، با اشاره به لزوم مدیریت مصرف در شرایط فعلی گفت: اگر مردم مصرف را مدیریت کنند، قطعا با خاموشی مواجه نخواهیم شد.

محمود رضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پاسخ به این سؤال که چرا شرکت توزیع، خاموشی را برای مشترکان اعلام نمی کند؟ اظهار کرد: طی چند روز گذشته به دلیل افزایش دما و درجه حرارت متاسفانه به دلیل نبود مدیریت مصرف با قطعی برق مواجه بودیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: واقعیت امر این است که این خاموشی ها و محدودیت‌ها براساس برآورده انجام شده حدود 10 تا 15 روز از تابستان خواهد بود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر این مسئله که این مسئله به هیچ عنوان به معنای خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده نیست، عنوان کرد: هدف این است که با افزایش آگاهی مشترکان مدیریت مصرف در منطقه مذکور افزایش یابد و به طور مثال ممکن است اگر امروز در یک منطقه با محدودیت مواجه هستیم، روز بعد دیگر با مدیریت‌هایی که صورت گرفته، شاهد محدودیت نباشیم.

حقی فام با اشاره به لزوم مدیریت مصرف در شرایط فعلی گفت: اگر مردم مدیریت مصرف را پیشه کار خود کنند، قطعا با مشکلات خاموشی مواجه نخواهیم شد. هدف از انجام این کار نیز توسعه کارهای مدیریتی در حوزه مصرف بوده است.

او تصریح کرد:طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است با توجه به شاخص هایی از جمله درجه هوا و میزان رطوبت میزان تقاضای انرژی الکتریکی هر استان و هر منطقه از روز قبل مشخص و با توجه به ظرفیت تولید، میزان محدودیت های احتمالی اعلام شود.

حقی‌فام تاکید کرد: هر منطقه در صورتی که مصرف خود را به میزان محدودیت اعلام شده کاهش دهند، با قطعی برق مواجه نخواهند شد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با بیان اینکه این محدودیت های احتمالی در پایگاه های اطلاع رسانی شرکت های توزیع و همچنین رسانه ها منتشر خواهد شد، اظهار داشت: با این اقدام، به مردم اطلاع می دهیم که میزان کمبود احتمالی ما چقدر خواهد بود و اگر مصرف خود را در این حد تقلیل دهند، بدیهی است که خاموشی نخواهند داشت.

او با تاکید براینکه هیچ برنامه دراز مدتی برای قطعی برق در کشور نداریم، گفت: هرگونه قطعی برق از طریق شرکت های توزیع و تلفن گویای این شرکت و رسانه ها به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

402

کد خبر: 960317

وب گردی

وب گردی