فضای بسیار مثبتی برای تقویت همکاری‌های مشترک با ایران وجود دارد

مسئول سیاست‌گذاری روابط دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی امور آب اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه هم اکنون فضای بسیار مناسب و مثبتی در اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری‌های مشترک با ایران وجود دارد، گفت: ما در ابتدا می‌توانیم با پروژه‌های کوچک ارتباطات خود را آغاز کنیم و در ادامه همکاری‌ها، پروژه‌های بزرگتری را تعریف کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ فرهاد یزدان دوست، مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل امروز میزبان مارتا مورن آبات، مسئول سیاست‌گذاری روابط دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی امور آب اتحادیه اروپا بود و طرفین در خصوص راهکارهای افزایش همکاری‌ها به گفت‌وگو پرداختند.
مورن آبات در این نشست با اشاره به تمایل اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری‌های خود با ایران، گفت: مطمئنا برای تقویت همکاری‌ها و اخذ تصمیمات سیاسی و فنی نیازمند حمایت وزارت نیرو هستیم.

او حضور امروز خود در ایران را نشانگر تمایل اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری‌های خود با ایران دانست و افزود: برنامه اصلی این اتحادیه مبنی بر بررسی چگونگی ایجاد همکاری‌های آبی با ایران است که این موضوع جزو چشم اندازهای اصلی و کلیدی در برنامه کاری ما خواهد بود.

مورن آبات با تاکید بر اینکه هم اکنون فضای بسیار مناسب و مثبتی در اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری‌های مشترک با ایران وجود دارد، گفت: ما در ابتدا می‌توانیم با پروژه‌های کوچک ارتباطات خود را آغاز کنیم و در ادامه همکاری‌ها، پروژه‌های بزرگتری را تعریف کنیم و حتی این آمادگی وجود دارد تا بخشی از منابع مالی این پروژه‌ها نیز از سوی اتحادیه اروپا تامین شود.

مسئول سیاست‌گذاری روابط دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی امور آب اتحادیه اروپا ‌با اشاره به اینکه برای تقویت همکاری‌های مشترک نیازمند حمایت سیاسی و فنی وزارت نیرو هستیم، ادامه داد: در این بخش امکان برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تبادل تجربیات فنی و حتی اعزام متخصص به ایران در جهت آموزش تمامی موضوعات بخش آب نیز وجود دارد.

همچنین در این نشست فرهاد یزدان‌دوست، مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل طی سخنانی عنوان کرد: وزارت نیرو و بخش بین‌الملل این وزارتخانه آمادگی دارد تا هرگونه هماهنگی را به منظور اجرایی کردن پروژه‌های کوچک و بزرگ انجام دهد.

او افزود: با توجه به حضور متخصصان متعدد کشورهای مختلف در اتحادیه اروپا، این وزارتخانه تمایل دارد تا در بخش آب و فاضلاب و انرژی به ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت‌های نزدیکی با این اتحادیه داشته باشد.

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل با بیان اینکه در پروژه‌های آب شیرین‌کن بایستی به ملاحظات زیست محیطی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: برنامه‌ریزی به منظور پروژه‌های آتی با موضوعات مدیریت مصرف، فاضلاب و بازچرخانی آب و انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه‌های کاری وزارت نیرو قرار دارد. بخش بین‌الملل این وزارتخانه هم آمادگی خود را برای همکاری در فعالیت‌های اجرایی، سیاستگذاری، مسائل مربوط به تعریف و مشخص کردن پروژه‌ها اعلام می‌دارد و امیدواریم در پی این نشست شاهد افزایش همکاری‌های دوطرفه باشیم.

402

کد خبر: 960322

وب گردی

وب گردی