جرئیات اختصاص سود سهام عدالت اموات به وراث

عملیات تقسیم و اختصاص سود سهام عدالت مشمولان فوت شده سهام عدالت به وراث قانونی این مشمولان از شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان خصوصی سازی، عملیات تقسیم و اختصاص سهام عدالت مشمولان فوت شده سهام عدالت به وراث قانونی این مشمولان از شنبه ۱۶ تیرماه آغاز می شود.

در این مرحله کلیه ورثه قانونی اشخاص متوفی با در اختیار داشتن اصل گواهی حصر وراثت و کارت ملی خود می‌بایستی به دفاتر منتخب پیشخوان دولت که اسامی این دفاتر منتخب در سایت اطلاع رسانی سهام عدالت منتشر شده است مراجعه کنند و تقاضای تقسیم سهام عدالت شخص متوفی را بین تمامی وراث یا یکی از ورثه تکمیل و امضا کنند تا سهام عدالت فرد متوفی به آنان اختصاص داده شود.

در این مرحله تنها وراثی که تمامی آنان در قید حیات هستند از امکان تقسیم و اختصاص سهام عدالت برخوردارند و حضور کلیه وراث قانونی یا وکلای قانونی آنان و یا ولی و قیم شخص وارث در دفاتر منتخب پیشخوان دولت الزامی است.

کلیه افراد مراجعه کننده به دفاتر منتخب پیشخوان باید با همراه خود یک شماره شبای بانکی مربوط به حساب بانکی معتبر خود را داشته باشند تا پس از اعلام آن به سامانه سهام عدالت از طریق این دفاتر پیشخوان، امکان برخورداری از سود سهام عدالت از طریق واریز این سود به شماره شبا بانکی آنان فراهم شود.

شرایط و الزامات و اسناد مورد نیاز در این مرحله:

۱- کلیه وراث در قید حیات باشند.

۲- کلیه وراث قانونی یا وکیل/قیم/ولی قانونی آنان به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان دولت (فهرست و اطلاعات کامل آنها در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir قابل مشاهده است) مراجعه نمایند.

۳- مدارک لازم برای ارائه به دفاتر پیشخوان:

الف – اصل گواهی حصر وراثت صادره از مراجع ذیصلاح قانونی.

ب – اصل کارت ملی وراث

پ – مشخصات هویتی شامل: شماره شناسنامه و تاریخ تولد ورثه.

ت – کد پستی و نشانی محل اقامت لااقل یکی از وراث

ث – شماره تلفن همراه هر یک از وراث

ج – شماره شبای بانکی تمامی وراث (در صورتی که قبلاً در سامانه سهام عدالت شماره شبای تأیید شده نداشته باشند)

چ – اصل وکالت نامه کاری رسمی وکیل از ورثه.

ح – اصل مدرک تعیین کننده قیمومیت/ولایت هر یک از ورثه.

خ – اصل کارت ملی وکیل/قیم/ولی

کلیه وراث قانونی می توانند با در دست داشتن مدارک فوق الذکر به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان دولت مراجعه و پس از تکمیل فرم تقسیم نامه که به امضای تمام وراث می رسد نسبت به تکمیل اطلاعات به منظور دریافت قدرالسهم خود و سود سهام عدالت که در حساب بستانکاری متوفی ذخیره شده اقدام نمایند.

نتیجه عملیات تقسیم و اختصاص سهام عدالت به وراث پس از مدت حداقل (۱۰) روز کاری در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir قابل مشاهده خواهد بود.

402

کد خبر: 960326

وب گردی

وب گردی