اتحادیه اروپا کماکان به توافق برجام متعهد است

صدراعظم اتریش گفت: بسیار خوشحال هستیم که توانستیم میزبان گفتگوهای هسته ای ایران باشیم. اتحادیه اروپا کماکان به توافقی که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، متعهد است.

به گزارش ایسکانیوز، سباستین کورتس صدراعظم اتریش، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری مشترک با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: روابط فرهنگی و بین‌انسانی بسیار خوبی میان ایران و اتریش حاکم است. انجمن فرهنگی اتریش در تهران، تنها موسسه فرهنگی اتریش است که ۶۰ سال بلاانقطاع مشغول فعالیت است.

وی افزود: اتریش و ایران ۱۶۰ سال است که روابط دیپلماتیک کاملی با یکدیگر دارند. رابطه بسیار خوبی به خصوص در زمینه انسانی و فرهنگی میان دو کشور حاکم است. گروهی از اتباع ایرانی در اتریش سکونت دارند و سهم خود را در جامعه ما به خوبی ایفا می کنند. دوست داریم روابط همیشه خوبی با ایران داشته باشیم.

صدراعظم اتریش ادامه داد: اتریش کشوری بی طرف است که همیشه محل گفتگو محسوب می شود. بسیار خوشحال هستیم که توانستیم میزبان گفتگوهای هسته ای ایران باشیم. اتحادیه اروپا کماکان به توافقی که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، متعهد است. در روزهای آینده گفتگوهایی در وین برقرار خواهد شد تا بتوانیم نسبت به مواضع آمریکا مقابله کنیم.

کورتس تصریح کرد: مایلم تاکید کنم اگر موجودیت اسرائیل زیر سوال برود یا اگر نابودی اسرائیل مطرح شود، از دید اتریش غیر قابل قبول است. بی اهمیت جلوه دادن هولوکاست، هر جا که باشد، برای ما قابل درک نیست. برای ما به عنوان اتریش موجودیت اسرائیل قابل مذاکره نیست.

وی با اشاره به بحران سوریه گفت: خیلی نگران هستیم که مردم در سوریه در فشار زندگی می کنند و این درگیری ها همچنان ادامه دارد. امیدواریم تمام کشورهای منطقه و قدرت های بزرگ جهانی سهم خود را ایفا کنند تا منجر به راه حلی سیاسی شود تا رنج مردم این کشور هر چه زودتر تمام شود.

کورتس تصریح کرد: در خصوص دیپلمات ایرانی که در رسانه ها مطرح شد، توانستیم صحبت کنیم. انتظار داریم شفافیت کامل ایجاد شود. از آقای رئیس جمهور تشکر می کنم که این تضمین را به ما داد که در این زمینه به ما کمک کند.

305

کد خبر: 960345

وب گردی

وب گردی