ناگفته های دکترگلشنی از دانشگاه شریف/ چرا بازنشستگی

عضو هیئت علمی و استاد ممتاز دانشگاه شریف گفت: اقدام دانشگاه شریف در ابلاغ حکم بازنشستگی را تسویه حساب شخصی می دانم که در ظاهر قضیه سن مطرح است اما واقعیت متفاوت است.

دکتر مهدی گلشنی عضو هیأت علمی و استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: به ظاهر حرف رئیس دانشگاه صنعتی شریف درست است و اعتقاد دارند که سن بازنشستگی فرارسیده و حکم بازنشستگی بصورت قانونی ابلاغ شده است اما در واقعیت اگر بررسی کنید و افراد بسیاری در دانشگاه های مختلف وجود دارند که سن بالاتری نسبت به من دارند و کسی برای بازنشستگی به سراغ آن ها نرفته است.

او ادامه داد: حدود 3 هفته ی پیش رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد در هیأت امنای دانشگاه تصویب شده است که اساتید ممتاز از بازنشستگی معاف شوند پس برای رئیس دانشگاه شریف نیز مقدور بود که چنین مصوبه ای را برای اساتید ممتاز تصویب و اجرایی کند.

گلشنی با بیان اینکه بازنشسته شدن خود را خیلی مهم نمی دانم و برای این تصمیم نگران نیستم افزود: ابلاغ حکم بازنشستگی برای من با این عجله از روی خصومت بود چون در چند سال اخیر دانشگاه شریف از هیچ نوع خصومتی نسبت به من کوتاهی نکرده است وگرنه به راحتی می توانستند معافیت اساتید ممتاز از بازنشستگی را، در هیأت امنای دانشگاه شریف تصویب کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اقدام دانشگاه شریف در ابلاغ حکم بازنشستگی را تسویه حساب شخصی می دانم که در ظاهر قضیه سن مطرح است اما واقعیت متفاوت است که در کشورهای تراز اول علمی و دانشگاهی دنیا نیز بحث سن بازنشستگی اساتید مطرح نیست

گلشنی خاطر نشان کرد: در طول تدریس و خدمتم در دانشگاه شریف به عنوان استاد نمونه و ممتاز انتخاب شدم و انواع جوایز علمی و پژوهشی را برای دانشگاه به ارمغان آوردم هم چنین درداخل و خارج کشور در مباحث علمی و فرهنگی تأثیر گذاری مناسبی در جامعه ی علمی داشته ام اما دانشگاه شریف با افکار خیلی کوچک اداره می شود که انتظار چنین اقدامی را داشتم و بازنشستگی اجباری برایم تعجب آور نبود.

او گفت: حکم بازنشستگی من را رئیس دانشگاه صادر کردند که از اول مرداد بازنشسته شوم و با رفتاری که در چند سال اخیر با من داشتند و از هیچ خصومتی نسبت به من دریغ نکردند انتظاری غیر از این ندارم هم چنین بارها از رئیس دانشگاه شریف خواستم که در یک میزگرد تلویزیونی شرکت کند تا من در حضور او اعلام کنم که در دانشگاه صنعتی شریف چه می گذرد.

گلشنی افزود: تبعیضات فراوانی در دانشگاه شریف صورت می گیرد و کسی در این دانشگاه به دنبال حق نیست و همانطور که بارها گفته ام اصلا بازنشستگی برایم اهمیتی ندارد و به آن فکر نمی کنم اما اینکه در محیط دانشگاهی تبعیض و رفاقت بازی وجود داشته باشد،دغدغه ی من است.

استاد ممتاز دانشگاه شریف ادامه داد: همیشه اعلام شده که دانشگاه شریف رتبه هایی را در سطح کشور و دنیا کسب کرده است اما در واقعیت دانشگاه شریف بسیار عقب است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طبق قانون، اساتید ممتاز همواره در دانشگاه حضور دارند و می توانند همیشه دانشجو بگیرند و تدریس کنند که این موضوع را امروز رئیس دانشگاه تکرار کرده است اما سؤال اینجاست که چرا با خصومت رفتار می شود و ناگهانی حکمی فرستاده شده که از اول مرداد بازنشسته می شوید.

او افزود: به این حکم و ابلاغ بازنشستگی اعتراض نخواهم کرد فقط دوست دارم که جامعه بداند در دانشگاه شریف چه می گذرد.

خبرنگار: حمید انصاری

کد خبر: 960348

وب گردی

وب گردی