برگزاری سومین نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل استانی

در سومین روز از نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل استانی، مدیران کل استانی به تشریح برخی موارد مهم در مدیریت استان های خود پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، در نشست مشترک شورای معاونین و مدیران کل استانی که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در حال برگزاری است، مدیران کل استانی به تشریح برخی موارد مهم در مدیریت استان های خود پرداختند. مهمترین بخش های سخنان مدیران کل استانی، در ذیل درج شده است:

ردیف های دانشگاه فرهنگیان که باید از طریق کنکور پذیرفته شوند در برخی استان ها به صورت کامل جذب نمی شود.

در رشته هایی مانند آموزش ابتدایی سازمان سنجش اجازه دهد که علاقه مندان از همه رشته ها ی تحصیلی از جمله علوم تجربی، ریاضی و انسانی بتوانند این رشته ها را انتخاب کنند.

برنامه های ملی و کشوری حتی ۱درصد دانش آموزان آن استان را پوشش نمی دهد اما با همان پولی که برای این برنامه ها هزینه می شود، می توان برای کل دانش آموزان استان برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار کرد.

برنامه های ملی کمتر شود و بودجه های آن به استان ها تعلق گیرد.

گردهمایی های استانی مدیران و روسای ادارات که توسط معاونت های مختلف برگزار می شود، کاهش یابد و اجازه دهیم تا بودجه ها به جای خرج در همایش ها در استان ها خرج شود.

برخورد با مدارس غیر دولتی که دانش آموز مازاد بر مجوز می گیرند و جریمه های آن طوری نیست که آن مدارس متنبه شوند.

از پتانسیل بازنشستگان فرهنگی علاقمند به تدریس بتوانیم بیش از ۸ساعت در هفته استفاده کرد.

جلسه با دیوان عدالت اداری بسیاری خوب و مناسب بود و چنین جلسات مشابهی با سازمان بازررسی کل کشور گذاشته شود.

طوری نشود که اجرای قوانین جای اهداف و ماموریت های آموزش و پرورش را بگیرد و به عنوان مثال اجبار قوانین و مقرراتی که از طرف دیوان محاسبات، سازمان امور استخدامی، سازمان بازررسی کل کشور و .... مانع از این می شود که ماموریت های ما به خوبی انجام شود و تمام انرژی و برنامه های ما صرف اجرای قوانین می شود.

جلسات مشترکی با وزارت کشور و استانداران و شهرداران مراکز استان ها برگزار شود چرا که بسیاری از مشکلات ما در استان ها با همکاری این سازمان ها و استفاده از پتانسیل شوراها قابل حل است.

عدم توجه به روابط عمومی ها در شهرستان ها و مناطق باعث شده است تا اقدامات خیلی خوبی که در وزارت آموزش و پرورش می شود این اتفاق ها و زحمت ها به مناطق و شهرهای کوچک خبرهایش نمی رسد و لازم است این بخش تقویت شود.

نامه دکتر جهانگیری در مورد املاک مازاد در بافت های فرسوده با توجه به رشد جمعیت در سال های آینده و نیاز ما به مدارس جدید در این بافت ها آموزش و پرورش را از این دستور مستثنی کنند.

در بحث بازگشایی مدارس مدیران کل نیاز به برگزاری جلسات مشترک با دانشگاه فرهنگیان و مدیران نوسازی استان ها داریم.

نگاه حراست و ارزیابی عملکرد در دولت دوازدهم نگاه مثبت، همراه و خوبی بوده است و باعث شده تا تنش ها بسیار کاهش یابد.

رسیدگی به اسناد در برخی استان ها به صورت سیستمی انجام می شود و پیشنهاد می شود در کل استان ها این اتفاق بیافتد که سبب سرعت عمل و کاهش نیروی انسانی در این بخش خواهد شد.

هزینه وسایل اسقاط شده زودتر از طرف خزانه پرداخت شود تا وسیله جدید خریده و به چرخه کار برگردد.

حل اشتغال که توسط برخی مدیران غیر آموزش و پرورشی به مدیران استانی قصد تحمیل دارند سبب کاهش راندمان نیروی انسانی خواهد شد.

عدم وجود زیرساخت های لازم برای امکان تحقق برنامه هایی که در برنامه ششم دیده شده است.

به هنرستان ها توجه شود و تجهیزات و وسایل مورد نیاز هنرستان ها تهیه گردد.

۷۰۶

کد خبر: 960394

وب گردی

وب گردی