مخالفت دوباره مجارستان با پذیرش مهاجران

مجارستان مجددا با پذیرش مهاجران بازگردانده‌ شده از کشورهای اروپای غربی مخالفت و اعلام کرد تنها جهت همکاری برای انتقال آنها به یونان آمادگی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، "ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان که برای انجام یک سفر رسمی به " برلین" پایتخت آلمان سفر کرده، در دیدار با وزیر کشور آلمان اعلام کرد: "مجارستان هیچکدام از پناهجویان بازگردانده‌ شده از اروپای غربی را نخواهد پذیرفت، اما برای کمک جهت انتقال آنها به "یونان" آمادگی دارد. "

وی با تاکید بر اینکه موضع مجارستان در قبال پناهجویان از سال 2015 تاکنون تغییر نکرده است اظهار داشت:" آنها از مسیر کشورهای حوزه بالکان و ابتدا از یونان وارد اتحادیه اروپا شده اند."


مقامات مجارستان در چارچوب مقابله با پناهجویان، با حمایت کشورهای "چک"، "لهستان" و "اسلواکی" در قالب گروه «ویشه گراد» نیروهای ارتش و پلیس را در مرزهای خود تقویت کرده اند.

مجارستان همچنین برای جلوگیری از موج ورود پناهجویان مرزهای خود با صربستان و کرواسی را سیم خاردار کشیده و با اعلام وضعیت فوق العاده در این مناطق مجازات عبور غیرقانونی آنها از مرز را نیز تشدید کرده است.

براساس قانونی که سال پیش در مجلس مجارستان تصویب شد همه پناهجویان از جمله کودکان پس از درخواست پناهندگی خود، باید در اردوگاه ها نگهداری شوند.

دستگیرشدگان در نقاط مختلف مجارستان نیز باید از مرزهای این کشور خارج شوند. بنا به اعلام سازمان‌های مردم‌نهاد، نیروهای امنیتی مجارستان مهاجران را با زور به صربستان پس می‌فرستند.

مجارستان همچنین برنامه اتحادیه اروپا مبنی بر تقسیم پناهجویان به کشورهای مختلف اروپایی را نیز به شدت محکوم کرده است. براساس این برنامه مجارستان نیز موظف به پذیرش 1294 پناهجو است.

کد خبر: 960446

وب گردی

وب گردی