وسایل برقی را در زمان قطعی برق از مدار خارج کنید

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: برای جلوگیری از آسیب دیدگی لوازم برقی در حین قطعی، مشترکان وسایل برقی را از مدار خارج کنند تا تجهیزات حساس دچار مخاطره نشوند.

محمود رضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع توانیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه زمانی که خاموشی برق به صورت ناگهانی رخ می‌دهد، لوازم برقی آسیب می‌بیند و آیا شرکت برق بر اساس موارد درج شده در قبوض برق خسارات بیمه را پرداخت می‌کند؟ اظهار کرد: وقتی برق به صورت ناگهانی قطع می‌شود، در این حالت معمولا از نظر الکتریکی و یا بحث مهندسی، دچار نوسان می شود، بنابراین، در لحظات اولیه چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد که ولتاژ برق شروع به نوسان می‌کند و ممکن است تجهیزات حساس را دچار مخاطره کند.

او افزود: اگر به هر دلیلی برق مناطقی قطع شد در واقع تجهیزات حساس مثل یخچال، تلویزیون وکولر... اینها را از مدار خارج کنند و اجازه دهند بعد از یک دقیقه که برق تثبیت شد، تجهیزات را استفاده کنند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر تاکید کرد: در حین قطع برق معمولا اتفاقی نمی افتد بلکه در زمان وصل برق این اتفاق رخ می دهد. این یک توصیه بسیار مهم است. ولی جدای از این موضوع اگر اتفاقی ناشی از نوسان برق تجهیزاتی آسیب ببینند، ما آن فرمت بیمه مشترکان را داریم و از طریق آن پوشش می دهیم. به طوری که بیمه دی هزینه را متحمل می شود. اگر خود مردم توصیه ساده را رعایت کنند مشکلی در این زمینه رخ نخواهد داد.

402

کد خبر: 960510

وب گردی

وب گردی