تمایل شهروندان کانادایی به  تحریم کالاهای آمریکایی

پس از تصمیم رئیس جمهورآمریکا برای افزایش تعرفه های گمرکی صنایع فولاد و آلومینیوم وارداتی از کانادا، مردم این کشور نیز خواهان تحریم کالاهای آمریکایی شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، براساس نتایج یک نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقات "نانوس(Nanos) "در "تورنتو" و با مصاحبه تصادفی با هزار نفر از مردم کانادا صورت گرفته، اکثریت مردم این کشور خواهان تحریم کالاها و شرکت های آمریکایی پس از تصمیم این کشور برای افزایش تعرفه های صنایع فولاد و آلومینیوم وارداتی از کشورشان هستند.

براساس این گزارش بسیاری از کانادایی ها خواهان تحریم کالاهای آمریکایی، پرهیز از مسافرت به این کشور، حمایت از کارخانه های فولاد، آلومینیوم و اتومبیل داخلی به منظور مقابله با جنگ تجاری آمریکا هستند.

براساس این نظرسنجی 72 درصد از مردم کانادا خواهان تحریم های کالاهای آمریکایی هستند.

همچنین، 68 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آنها از فروشگاه ها اجناس آمریکایی نخواهند خرید و 73 درصد از آنان نیز گفتند که در صورت ادامه اختلافات و جنگ تجاری میان کانادا و آمریکا به این کشور سفر نخواهند کرد.

به گفته "نیک نانوس"، رئیس مرکز تحقیقاتی "نانوس"، مهمترین نکته ای که باید در این نظرسنجی به آن اشاره کرد این است که مردم کانادا اعتقاد دارند که با ادامه این روند و افزایش تعرفه ها برای صنایع فولاد و آلومینیوم این کشور توسط آمریکا آماده وارد شدن به یک جنگ تجاری هستند.

کد خبر: 960530

وب گردی

وب گردی