اجرایی  شدن طرح پرورش مدیران زن در آموزش‌ و پرورش

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: طرح پرورش مدیران زن با همکاری مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی این وزارتخانه اجرا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز فرحناز مینایی‌پور مدیرکل امو زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اهمیت آینده پژوهی گفت: در حوزه مدیریت زنان و آینده‌پژوهی در دفتر امور زنان پژوهش‌هایی انجام گرفته است و بر طبق این پژوهش‌ها و آمارهای جهانی، در مناصب مدیریتی، 12 رئیس جمهور، 11 نخست وزیر، 23 درصد پست‌های پارلمانی و 18 درصد وزرای کابینه‌ها، زنان هستند.

وی افزود: در ایران، وزیر زن در کابینه دولت نداریم و این در حالی است که زنان در کنار مردان در مسایل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی به مسئولیت‌های اجتماعی خود پاسخ داده‌اند.

مینایی‌پور با اشاره به آمار 6 درصدی حضور زنان در پست‌های مدیریتی گفت: باتوجه به افزایش حضور اجتماعی زنان و تأکید رئیس‌جمهور بر حضور زنان در پست‌های مدیریتی، ضروری است که این آینده پژوهی برای حضور زنان در ایران هم صورت بگیرد و باید به حضور زنان اهمیت داده شود تا در سال‌های آتی وزیر زن داشته باشیم.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار امیدواری کرد با توجه به افزایش سواد زنان و حضور اجتماعی آنان، در کابینه‌های بعدی حتما از حضور زنان استفاده شود.

وی ادامه داد: در حوزه برنامه‌ریزی، دستگاه‌ها و وزارتخانه ها به سه دسته حساس به جنسیت، نسبتاً حساس و غیرحساس به جنسیت تقسیم می‌شوند و وزراتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات وفناوری و بهداشت درمان و پزشکی جزو وزراتخانه های حساس به جنسیت هستند.

مینایی‌پور با ارائه پیشنهاداتی برای افزایش نقش زنان، گفت: طرح پرورش مدیران زن با همکاری مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی در دست اقدام است و در این طرح، هدف توسعه نگرش مدیران آینده، توسعه توان، ارتقای انگیزش و توسعه بینش و دانش است.

وی ادامه داد: گروه هدف طرح پرورش مدیران آینده، آموزش معاونین مدیرکل ستاد و رؤسای مناطق آموزش و پرورش است که افزایش مهارت و قابلیت‌های مدیریتی زنان را در آن اجرا خواهیم کرد و انتظار می‌رود مدیران‌کل استان‌ها برای تبدیل شدن آموزش و پرورش به الگوی موفق در بین وزارتخانه‌ها در خصوص انتصاب حداکثری مدیران زن حمایت‌های لازم را داشته باشند.

700

کد خبر: 960544

وب گردی

وب گردی