استفاده مجدد از وسایل پزشکی ربطی به تحریم ها ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل فرآوری مجدد و ایمن وسایل پزشکی موضوع جدیدی نیست و ربطی به تحریم ها ندارد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر ایرج حریرچی در خصوص دستورالعمل فرآوری مجدد و ایمن وسایل پزشکی گفت: هیچ اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است و روال 20 ساله گذشته کشورهای غربی و سازنده تجهیزات پزشکی با قابلیت استفاده چندین باره، در ایران، مشابه کشورهای پیشرفته، کماکان با استاندارد علمی ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که این بخشنامه در واقع جمع بندی بخشنامه های جداگانه 20 ساله اخیر بوده که آخرین آنها در دی ماه 96 بوده است، تصریح کرد: بخشنامه اخیر ربطی به موضوع تحریم ها ندارد.

دکتر حریرچی یاد آور شد: انجمنهای علمی پزشکی با ارسال نامه های رسمی، درخواست صدور مجوز های جدید برای استفاده مجدد از این وسایل مطابق استاندارد علمی را داشته اند و بدون این بخشنامه ها هم جراحان و پزشکان برجسته ایرانی مطابق موازین علمی و درمانی و دستورالعملهای مربوط به کشورهای سازنده از این وسایل با ایمن سازی و استریل، استفاده مجدد می کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: با وجود این بخشنامه ها، هنوز استفاده مجدد از وسایل پزشکی در کشور ما نسبت به کشورهای غربی کمتر است.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: پزشکان ایرانی و مدیران حوزه سلامت، کوچکترین مسامحه و کوتاهی در تامین سلامت مردم نکرده و نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان از رسانه ها خواست تحت تاثیر القائات بعضی رسانه های معاند و نیز جوسازی سودجویانه بعضی شرکتهای وارد کننده لوازم یکبار مصرف قرار نگیرند.

700

کد خبر: 960545

وب گردی

وب گردی