پذیرش دانشجو در 54 رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر از پذیرش دانشجو در 54 رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر خبر داد.

دکتر حبیب اقدم شهریار در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در 54 رشته کارشناسی ارشد در 5 گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و معماری، کشاورزی و علوم دامی در مهر سال جاری از میان داوطلبان واجد شرایط شرکت کننده در آزمون ورودی سازمان سنجش آموزش کشور، دانشجو می¬پذیرد.
سرپرست واحد شبستر تعداد رشته های دانشکده علوم انسانی را 16 رشته ذکر کرده و گفت: «رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم اقتصادی- اقتصاد اسلامی، حقوق مالی اقتصادی، حقوق خانواده، تاریخ ایران باستان، تاریخ ایران اسلامی، تاریخ عمومی جهان، ایران شناسی عمومی، برنامه ریزی درسی، مدیریت آموزشی، تحقیقات آموزشی، آموزش زبان انگلیسی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، روانشناسی تربیتی، مشاور خانواده و حسابداری جزو رشته‌های گروه علوم انسانی است و علاقه مندان میتوانند با انتخاب هر کدام از رشته‌ها در واحد شبستر ادامه تحصیل بدهند».
وی ادامه داد: «ریاضی کاربردی – بهینه سازی، ریاضی کاربردی – آنالیز عددی، ریاضی کاربردی – ریاضی مالی، ریاضی محض- جبر، ریاضی محض- آنالیز، علوم کامپیوتر- محاسبات نرم و هوش مصنوعی، فیزیک هسته ای، شیمی دارویی و شیمی آلی رشته‌های گروه علمی پایه در مقطع کارشناسی ارشد هست که این واحد دانشجو می پذیرد.»
همچنین رشتههای مهندسی برق در سه گرایش سیستمهای قدرت، الکترونیک و برنامهریزی و سیستمهای انرژی، مهندسی مگاترونیک، مهندس عمران در چهار گرایش زلزله، ژئوتکنیک، آب و سازه، مهندسی فناوری اطلاعات- شبکه های کامپیوتری، مهندسی کامپیوتر در دو گرایش معماری سیستم های کامپیوتری و نرمافزار از رشته‌های گروه فنی و مهندسی هستند که واحد شبستر دانشجو می پذیرد.
اقدم شهریار با توجه به این که دو رشته تاریخ هنر ایران اسلامی و تاریخ هنر جهان اسلامی در سطح کشور فقط در واحد شبستر ارائه شده است رشته‌های ارشد گروه هنر و معماری واحد را 8 رشته عنوان کرد و گفت: «رشته‌های طراحی شهری، مهندسی معماری، معماری داخلی، مرمت و احیای ابنیه و بافت های تاریخی، تاریخ هنر ایران باستان، تاریخ هنر جهان اسلامی جزو رشته‌های فعال در گروه هنر و معماری است که این واحد دانشگاهی دانشجو میپذیرد.
دانشیار گروه علوم دامی واحد شبستر با اشاره به قدمت و کیفیت گروه دامی و کشاورزی واحد شبستر ادامه داد: «در گروه کشاورزی و علوم دامی در مقطع کارشناسی ارشد، 11 رشته فعال به شرح ذیل دانشجو جذب می-نماید. علوم دامی در 4 گرایش تغذیه دام، ژنتیک و اصلاح دام، فیزیولوژی دام و طیور، تغذیه طیور و علوم و مهندسی صنایع غذایی در 4 گرایش صنایع غذایی، فناوری مواد، زیست فناوری، شیمی مواد غذایی و رشته های علوم و مهندسی جنگل – عمران و بهره برداری جنگل، بیوتکنولوژی و مهندسی فضای سبز.


داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با توجه به نتایج درج شده در کارنامه می توانند با مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org نسبت به انتخاب کد رشته‌های متناسب با مجموعه امتحانی خود اقدام کنند.
اقدم شهریار با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی شبستر یکی از بزرگ ترین واحدهای استان آذربایجان شرقی است اضافه کرد: «وجود 185 نفر عضو هیات علمی که بیشترشان در مرتبه علمی استادیار و بالاتر مشغول به انجام وظیفه می باشند نشان دهنده توان علمی این واحد دانشگاهی بسیار بزرگ در منطقه شمال غرب کشور بوده و در این راستا می توان به داشتن 14 رشته تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی و 54 رشته در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد که معیار خوبی برای تائید کیفیت بالای تدریس و اعتبار مدارک صادره در مقطع دکتری می تواند باشد».
وی با ذکر این نکته که دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر دارای تنوع رشته‌ها و گرایش های مختلف تحصیلی بوده و امکان ادامه تحصیل برای متقاضیان فراهم آورده است گفت: «به منظور رفاه حال دانشجویان و خانواده آنان، پذیرفته شدگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر از تسهیلات انواع وامها از جمله وام بلند مدت، کوتاه مدت، وام ضروری، وام ازدواج، وام مسکن، وام تحصیل، تخفیف و تقسیط شهریه بهره مند می شوند.»
انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال1397 دانشگاه آزاد اسلامی از روز جمعه 15 تیر ماه آغاز و تا ساعت24 روز پنج شنبه 21 تیرماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان میتوانند به مدت یک هفته با مراجعه به سایت اینترنتی این مرکز برای ثبت کد رشته محلها انتخابی اقدام کنند.
دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز در سایت اینترنتی مرکزی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر شده است. هر داوطلب می تواند 100 رشته – محل را انتخاب و آنها را در برگه اینترنتی انتخاب رشته ثبت کند.
هزینه انتخاب رشته دورههای کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 46 هزار تومان است که با کارتهای بانک عضو شبکه شتاب و از طریق سایت اینترنتی یاد شده قابل پرداخت است.
نتایج نهایی این آزمون دهه اول شهریور اعلام خواهد شد.

کد خبر: 960555

وب گردی

وب گردی