برگزاری جشنواره برداشت انگور کارون

استاندار خوزستان گفت: شهرستان کارون دارای ظرفیت‎های غنی فرهنگی و کشاورزی است و مسئولان شهرستان باید تلاش کنند تا قابلیت‎های کارون را به سمت‎وسوی معرفی شدن در قالب جشنواره و رویداد ببرند.

به گزارش ایسکانیوز غلامرضا شریعتی در آئین روز نخست اولین جشنواره برداشت انگور شهرستان کارون گفت: براساس تاریخ شفاهی، سابقه تاکستان‌داری و تاکستانهای روستاهای شهرستان کارون به دوره قاجار بازمیگردد و چه بسا پیش از آن دوره نیز این تاکستانها وجود داشتهاند که این حاکی از آن است که تاکستاندر شهرستان کارون دارای قدمتی دستکم یک قرن است.

او ادامه داد: ابتکار خوبی که اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون در برپایی نخستین جشنواره برداشت انگور از تاکستانهای این شهرستان به خرج داده است، اقدامی بسیار ارزشمند در راستای شناسایی قابلیتهای شهرستان کارون به استان، کشور و حتی منطقه به شمار میرود.

استاندار خوزستان با تقدیر از دکتر خنفری فرماندار شهرستان کارون به جهت همکاری در برپایی این جشنواره، بر تداوم سالیانه این جشنواره تأکید کرد و افزود: در این راستا ما نیز حمایتهای همهجانبه خود را انجام خواهیم داد تا این جشنواره در سالهای آتی توسعه و گسترش یابد و با نوآوریهای بیشتر برگزار شود.

او با بیان اینکه شهرستان کارون، علاوه بر انگور، قابلیتهای فراوان دیگری نیز دارد گفت: مسئولان شهرستان باید تلاش کنند تا سایر قابلیتها را نیز به سمتوسوی معرفی شدن در قالب جشنواره و رویداد ببرند و این شهرستان که بسیار پرظرفیتدر حوزههای کشاورزی و فرهنگی است را هرچه بیشتر به گردشگران داخلی و خارجی بشناسانند.

شریعتی با اشاره به ظرفیتهای غنی شهرستان کارون و کوتعبدالله ابراز امیدواری کرد: در آیندهای نزدیک شاهد برپایی جشنوارههای دیگر در این شهرستان باشیم.

او گفت: برای مکانیزه کردن کشت و آبیاری باغات انگور نیز نهایت همکاری را با باغداران این منطقه خواهیم داشت.

نخستین جشنواره برداشت انگور با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی از جمله غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، معصومه خنفری فرماندار کارون، مسئولان میراث فرهنگی و جهادکشاورزی خوزستان و نیز خبرنگاران و علاقمندان حوزه گردشگری در روستای غزاویه شهرستان کارون افتتاح شد.

این جشنواره دو روز با برنامههایی از جمله موسیقی آیینی و محلی همراه بود.

700

کد خبر: 960564

وب گردی

وب گردی