سامانه های یکپارچه ی اداری و مالی در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام سامانه‌های دستی دانشگاه آزاد اسلامی تا شهریورماه از دسترس خارج می‌‌شود و فعالیت‌های دانشگاه در حوزه عمران، برنامه‌‌نویسی بودجه، اداری مالی، به صورت یکپارچه زیرپوشش سامانه قرار می‌‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر عبدالرسول پورعباس درباره راه‌اندازی 22 سامانه اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: 22 سامانه از بعد نرم‌افزاری طراحی و در آخرین چهارشنبه اسفند سال 1396 در جلسه هیات امنا با حضور دکتر ولایتی رونمایی شده‌اند.

وی با اشاره با پیچیدگی‌های اجرایی این سامانه‌ها افزود: در بحث اجرا، پیچیدگی‌ها چندبرابر طراحی و برنامه نویسی است. اولین اقدامی که در اجرا اهمیت دارد تبدیل کردن اطلاعات گذشته است، به طوری که سامانه جدید بتواند سابقه کار را در اختیار داشته باشد این کار بسیار سنگین بود و چون اجرای آن به صورت دستی امکان‌پذیر نبود، نرم‌افزار پیچیده‌ای نیاز داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تا کنون به این صورت بوده است که اطلاعات در هر واحد دانشگاهی، به یک فرمت خاص جمع‌آوری شده است، به همین دلیل باید تمام فرمت‌های موجودشناسایی و برنامه ویژه برای آنها نوشته و به زبان و فرمت جدید تبدیل و بارگزاری شود که خوشبختانه این کار صورت گرفته است.

پورعباس عنوان کرد: یکی دیگر از پیچیدگی‌ها این بود که تمام فعالیت‌ها باید تبدیل به کد می‌شد، سختی کار این بود که در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به ازای هر واحد دانشگاهی یک کد وجود داشت و کدها یکپارچه نبود. سیستم کدینگ با فعالیت سنگین و کار شبانه‌روزی انجام شد، که کار بسیار بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی بود.

وی اضافه کرد: امروز در مرحله‌ای هستیم که اولین بخش اطلاعات جدید را بارگزاری کرده‌ایم و احکام و فیش‌های حقوقی به صورت یکپارچه و کشوری صادر شده است و برمبنای سامانه جدید حقوق خردادماه بخشی از کارکنان دانشگاه را پرداخت کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم که در تیرماه نیز بقیه اعضای دانشگاه نیز بارگزاری شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: مقید هستیم که با روش دستی نیز عمل کنیم که اگر اختلافی هست نشان داده شود و مشکل ما در همین قسمت دستی است که کند پیش می‌رود، سامانه‌ها لحظه‌ای انجام می‌شود اما به صورت دستی ساعت‌ها و روزها طول می‌کشد تا نتایج مشخص شود البته در همه واحدهای کشور این اتفاق رخ نمی‌دهد و فقط چند واحد را انتخاب کرده‌ و به صورت موازی عملیات دستی انجام می‌دهیم.

پورعباس در پایان گفت: تصور می‌کنم در تیرماه کل کشور تحت پوشش سامانه قرار می‌گیرند و برای شهریور ماه تمام سامانه‌های دستی از دسترس خارج شود و تمام فعالیت‌های دانشگاه در حوزه عمران، برنامه‌‌نویس بودجه، اداری مالی، به صورت یکپارچه زیرپوشش سامانه قرار گیرد و مکمل آن سامانه آموزش است که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: آنا

202

کد خبر: 960582

وب گردی

وب گردی