شاخص‌های پروژه‌های پیشرفت مراکز علمی ابلاغ شد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مجموع پروژه‌های پیشرفت مراکز علمی ۴۲ و 32 گانه تصویب و به مراکز منتخب ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی شریعتی نیاسر در نشست ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین‌المللی که در محل وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: مدت زیادی است که به دستگاه‌های اجرایی کشور پروژه پیشرفت مراکز علمی ابلاغ شده است. از زمان ابلاغ این پروژه، برای این که توانمندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را استمزاج کنیم، از دانشگاه هایی که آمادگی اجرای این برنامه را دارند درخواست کردیم برنامه‌های خود را ارائه نمایند.

معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ۲۲ دانشگاه و پژوهشگاه برنامه‌های خود را ارسال نمودند و با ارزیابی که در جلسات مختلف انجام شد، در نهایت برنامه ۱۶ دانشگاه و ۹ پژوهشگاه تایید شدند.

شریعتی نیاسر عنوان کرد: حدود 16 میلیارد برای پروژه پیشرفت مراکز علمی بهتر تراز بین‌المللی در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: کمیته هدایت و نظارت به صورت مستمر فعالیت مراکز آموزش عالی منتخب را در این مدت رصد کرد.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: جلسات متعددی برگزار شد تا در نهایت در پرتو این جلسات در مجموع شاخص‌های ۴۲ و 32 گانه تصویب و به مراکز علمی منتخب ۱۶+۹ ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: هر کدام از این مراکز نمایندگانی برای حضور در کمیته انتخاب کردند و به این جمع بندی رسیدیم که در هر جلسه یکی از مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی برنامه خود را ارائه دهند، که از ابتدای سال ۹۷ تعدادی از مراکز گزارشاتی ارائه داده‌اند و روند ادامه خواهد داشت.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: پس از گذشت مدتی از مراکز منتخب سوال کردیم با علم بر اینکه وضعیت بودجه مطلوب نیست آیا روند این پروژه در جهت فعالیت های فراملی را مثبت ارزیابی می کنند یا خیر؟ غالب گزارشات مبنی براین بود که نفس پروژه را مثبت ارزیابی نمودند.

شریعتی نیاسر بر لزوم تعامل و ارتباط متقابل دانشگاه های کشور٬ دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد و افزود: با تعاملی که برقرار می‌شود، پروژه مذکور با قدرت پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: هر کدام از این مراکز نمایندگانی برای حضور در کمیته انتخاب کردند و به این جمع بندی رسیدیم که در هر جلسه یکی از مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی برنامه خود را ارائه دهند که از ابتدای سال ۹۷ تعدادی از مراکز گزارشاتی ارائه داده‌اند و روند ادامه خواهد داشت.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: پس از گذشت مدتی از مراکز منتخب سوال کردیم با علم بر اینکه وضعیت بودجه مطلوب نیست، آیا روند این پروژه در جهت فعالیت های فراملی را مثبت ارزیابی می‌کنند یا خیر؟ غالب گزارشات مبنی براین بود که نفس پروژه را مثبت ارزیابی نمودند.

202

کد خبر: 960610

وب گردی

وب گردی