ماموریت های خارجه وزارت اقتصاد نصف می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخشنامه ای برای کاهش هزینه های اداری و پیشتیبانی این وزارتخانه، سازمانها و شرکت های زیرمجموعه، دستور داد 50 درصد ماموریت های خارجی کاهش یابد و تهیه بلیت هواپیما با درجه تجاری و بالاتر نیز ممنوع شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسعود کرباسیان در بخشنامه خود خطاب به رئیسان و مدیران عامل سازمان ها، بیمه ها، بانک و شرکت های زیرمجموعه وزارت اقتصاد، تاکید کرده با توجه به شرایط اقتصادی کشور و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اجرای دستور رئیس جمهوری، برنامه کاهش هزینه های اداری و پشتیبانی در دستور کار قرار داده و گزارش اقدام های انجام شده و نتایج حاصله را ارایه کنید.

بخشنامه وزیر اقتصاد، مدیریت بهینه انرژی و کاهش 30 درصدی هزینه های آب و برق در سالجاری (نسبت به سال گذشته)، ضمن بهره گیری از سیستم های نوین از جمله نصب سنسورهای روشنایی و سیستم های عملکرد اتوماتیک روی شیرهای آب، تنظیم بهینه درجه حرارت سیستم های گرمایشی و سرمایشی و استقرار برنامه زمانی مناسب برای سیستم های روشنایی در روز را به عنوان بخشی از اقدامات مهم در راستای تحقق دستورات رئیس جمهوری و صرفه جویی در مصرف انرژی مورد تاکید قرار داده است.


کرباسیان از رئیسان و مدیران عامل سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه وزارت اقتصاد خواسته است است ضمن نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه، چنانچه در موارد خاص، ترتیبات دیگری درنظر باشد، ضروری است پس از هماهنگی با اینجانب اقدام شود.

رئیس جمهوری هفتم تیرماه در جمع مدیران دولتی، بر آغاز صرفه جویی ها در شرایط جدید اقتصادی تاکید کرد و گفت: نمی‌شود در موضوع های مختلف از جمله سفرهای خارجی و برنامه‌های دیگر همانگونه عمل کنیم که در سال‌های 95 و 96 عمل کرده ایم؛ مثلاً اگر برای موضوعی پنج نفر به سفرهای خارجی می‌رفتند حالا باید 2 نفر همان کار را در سفر انجام دهند و اگر برای انجام کاری در سال 96 یک هفته صرف می‌شد اکنون باید 2 روزه آن کار انجام شود؛ اگر پیش از این با بلیط های درجه یک و تجاری به سفر می‌رفتیم حالا باید با بلیط های عادی سفر کنیم که مردم ببینند صرفه جویی را از خودمان شروع کرده ایم.

حجت الاسلام حسن روحانی اظهار داشت: اگر صرفه جویی را از خودمان آغاز کنیم و همه به صحنه بیاییم، مردم نیز ما را همراهی کرده و در برابر مشکلات خواهند ایستاد؛ البته باید برنامه‌ریزی و تدبیر داشته باشیم و برنامه‌های خود را برای مردم توضیح دهیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مسئولان که بار سنگینی را در خط مقدم بر دوش دارند، باید بدانند که هرگز بدون یاری و کمک مردم، پیروز نخواهیم شد و مردم نیز باید بدانند ما چه کاری انجام می‌دهیم و باید خدمات را به آنها توضیح دهیم؛ اگر مردم بدانند چه می‌کنیم و درست عمل کنیم، به طور قطع از ما حمایت خواهند کرد.

402

کد خبر: 960618

وب گردی

وب گردی