دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد اصفهان در شرکت های دانش بنیان جذب می شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: امکان اشتغال دانشجویان ارشد در شرکت های دانش بنیان استان اصفهان فراهم شده است، این دانشجویان می توانند بر اساس تمایلاتی که در حوزه پژوهش دارند، در شرکت های دانش بنیان استان فعالیت کنند.

دکتر احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه رشته های ارشد استان اصفهان، گفت: استان اصفهان دارای 28 واحد و مرکز دانشگاهی است که تعداد 22 واحد دانشگاهی ما مجری دوره های ارشد هستند که در حوزه های انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه، پزشکی و هنر مشغول به فعالیت اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان دارای 360 رشته دانشگاهی در مقطع ارشد است، بخش اعظمی از این رشته ها مربوط به واحد اصفهان (خوراسگان) است به طوری که در این واحد دارای 84 رشته ارشد هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: خوشبختانه امکانات مناسبی در راستای پذیرش بهتر دانشجویان مقاطع ارشد توسط واحدهای استان اصفهان در نظر گرفته شده است. امکانات رفاهی و امکانات خوابگاهی در همه دانشگاه ها وجود دارد، حتی موفق به تاسیس خوابگاه متاهلین شده ایم.

وی اضافه کرد: در راستای دستور دکتر رهبر، بحث های کارآفرینی و اشتغال زایی را در نظر گرفته ایم، ظرفیت های کارآفرینی مناسبی برای دانشجویان ارشد ایجاد شده است به گونه ای که امکان اشتغال دانشجویان ارشد در شرکت های دانش بنیان استان اصفهان فراهم شده است، این دانشجویان می توانند بر اساس تمایلات خود در حوزه پژوهش در شرکت های دانش بنیان استان فعالیت کنند.

آذین بیان کرد: خوشبختانه تنوع رشته ای در مقطع ارشد استان ما بسیار زیاد است، حتی در حوزه های پزشکی، مامایی، پرستاری پذیرش های مناسبی داریم. حداقل 3 واحد در استان اصفهان موفق به کسب بالاترین رنکینگ های جهانی در حوزه پژوهش، طرح و مقاله شده اند که از جمله این واحد ها می توان واحد خوراسگان، واحد نجف آباد و واحد شهرضا اشاره کرد.

وی افزود: همچنین استان اصفهان از اساتید مجرب استادیار، دانشیار و استاد تمام برخوردار است که در 22 واحد دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مشغول به کار هستند. امکانات بسیار خوب آزمایشگاهی، کارگاهی و تجهیزات مناسبی فراهم شده است که دانشجویان ارشد می توانند از آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در زمینه محبوب ترین رشته های ارشد میان دانشجویان، گفت: میزان استقبال به زمینه های گرایشی و کارشناسی دانشجویانی بستگی دارد که در آینده مشغول به تحصیل خواهند شد، استقبال در هیچ رشته ای از مقطع ارشد کم نیست، حتی ما در حوزه علوم انسانی دانشجو پذیرش می کنیم.

وی اظهار داشت: دانشجویان از رشته هایی مانند علوم سیاسی، روابط بین الملل، رشته های مدیریت، بازرگانی، ادبیات، پزشکی، زیست شناسی، بیوتکنولوژی، بیوشیمی، حقوق، روانشناسی، معماری استقبال خوبی می کنند. الحمدلله با جذب اساتید مجرب و استادیاران خوب در حوزه علوم انسانی نیز فعال هستیم رشته هایی مانند روانشناسی، حقوق، مشاوره از جمله رشته های پر استقبال در این حوزه محسوب می شود.

201

کد خبر: 960635

وب گردی

وب گردی