مقامات کره شمالی: مذاکره با آمریکا موجب پشیمانی است

درست چند ساعت پس از آن که مایک پومپئو کره شمالی را ترک و به ژاپن سفر کرد، مقامات پیونگ یانگ با انتقاد از رفتار تیم مذاکره کننده آمریکایی اعلام کردند که مذاکرات با مقامات واشنگتن « یکطرفه، پردردسر و باعث ندامت» آنهاست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این در حالی است که پومپئو پیش از عزیمت به ژاپن اعلام کرده بود نشست ها با مقامات کره ای ادامه خواهد یافت و دو طرف خواهان گفت و گوهای شفاف و روشن هستند. وزیر امور خارجه آمریکا در دومین روز مذاکرات در مورد جزئیات توافق هسته ای پیونگ یانگ و واشنگتن اعلام کرد که دو طرف خواهان گفت وگو هایی روشن هستند.

پمپئو پیش از ترک کره شمالی به مقصد ژاپن اعلام کرد که مذاکرات با کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور پیشرفت داشته است. وی اعلام کرده بود که از سفر به کره شمالی سه هدف را پیگیری می کرده است که امیدوار است بتواند در خلال این گفتگوها بدانها دست یابد: اول خلع هسته ای کردن کره شمالی، دوم بازگرداندن نظم سیاسی به این کشور و سوم بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی که از جنگ کره ( که در خلال سال های 1950تا 1953 )در این کشور باقی مانده اند.

وزیر امور خارجه آمریکا در اولین شب حضور خود در کره شمالی، طی تماس تلفنی رییس جمهور این کشور را نیز در جریان آنچه بین مقامات گذشته شده قرار داد.

گفت و گوهای بین وی و کیم یونگ چول، مقام ارشد کره شمالی که در برگزاری نشست ترامپ و کیم جونگ اون نقش به سزایی داشته است ادامه خواهد یافت.

کد خبر: 960658

وب گردی

وب گردی