انتقال شیخ عیسی قاسم به لندن

رهبر شیعیان بحرین بعد از گذشت 14 ماه از بازداشت خانگی و با رو به وخامت گذاشتن حالش برای ادامه مداوا به لندن انتقال خواهد یافت.

به گزارش ایسکانیوز، "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر خارجه بحرین روز جمعه اعلام کرد که آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین برای ادامه درمان به خارج از بحرین منتقل می‌شود.
خالد بن احمد همچنین فاش کرد که آیت‌الله عیسی قاسم بنا به دستور مستقیم "حمد بن عیسی" پادشاه بحرین برای درمان بیماریش به لندن منتقل می‌شود.

خبرها حاکی از این است که هزینه های درمان این رهبر را نیز پادشاه و دولت بحرین بر عهده گرفته است.

روزنامه الکترونیکی "رأی‌الیوم " به نقل از برخی منابع پزشکی آگاه نوشت که شیخ عیسی قاسم به بیماری سرطان مبتلا شده است و بیماری وی در مراحل اولیه قرار دارد و طی روز‌های آینده نیز مقدمات سفر درمانی وی به لندن انجام خواهد شد.

منابع بحرینی اخیرا گزارش دادند که آیت‌الله عیسی قاسم به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده است.

در همین رابطه جمعیت معارض الوفاق و ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که دولت بحرین مسئول سلامت و جان آیت‌الله عیسی قاسم است.

دولت بحرین از خرداد سال ۹۵ آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور را به اتهام جمع‌آوری اموال خمس سلب تابعیت کرده و منطقه "الدراز" محل سکونت وی را به محاصره در آورده است و از سال گذشته نیز دادگاه بحرین وی را به بازداشت خانگی محکوم کرد که از آن زمان به بعد وضعیت جسمانی آیت‌الله وخیم شده و سال گذشته نیز پس از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

کد خبر: 960671

وب گردی

وب گردی