نمایندگان حامی براندازی نظام ایران خجالت بکشند

وبگاه انگلیسی در تحلیلی به صراحت نوشت منافقین هیچ مشروعیتی در ایران ندارند و رویکرد ضد ایرانی کنونی دولت آمریکا شبیه جریان سال 1953 و سرنگونی دولت وقت تهران با عملیات سیا است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، وبگاه تحلیلی «میدل ایست آی» در مطلبی به انتقاد از حضور برخی مقام‌های دولت انگلیس در تجمع چند روز گذشته منافقین در پاریس پرداخت و نوشت: «ترزا می» نخست وزیر انگلیس که در تلاش برای حفظ روابط با ایران با وجود فشارهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است، سرانجام بعد از این‌که برخی از نمایندگان حزب محافظه کار این کشور در مخالفت با او به تجمع منافقان در پاریس که هدفشان تغییر نظام ایران هست رفتند، ضربه‌ای مهلک خورد.»

بر اساس این گزارش، این رویداد جدی‌ترین علامت دال براین است که نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس با یک «سرکشی» از سوی اعضای حزب خود در مواجهه با ایران روبرو شده‌اند. علاوه بر حضور سه مقام کنونی حزب محافظه کار، « ترزا ویلرز» از وزرای سابق کابینه انگلیس نیز در پاریس حضور داشت.

این گزارش در ادامه به موافقت گسترده اعضای حزب محافظه کار انگلیس با سیاست‌های ضد ایرانی دونالد ترامپ در برهم زدن برجام و سرزنش ترزا می و تلاش‌های او در حفظ توافق هسته‌ای اشاره کرد.

این درحالی است که در تجمع منافقین در پاریس افرادی چون «مایکل فالون» وزیر سابق دفاع ، «استفان کرب» وزیر سابق کار و امور بازنشستگان و نیز «لیان دانکان اسمیت» رهبر سابق حزب مخالف انگلیس حضور داشتند.

این وبگاه به عدم پاسخگویی مقام‌های انگلیسی در زمینه دلیل شرکت در تجمع منافقین، نحوه دریافت پول برای حضور در این مراسم، این‌که آیا سیاست لندن تعقیب تغییر نظام در ایران است و میزان مقبولیت منافقین در ایران اشاره کرد.

میدل ایست آی سپس نوشت: «دولت ترامپ در تلاش برای بی‌ثبات کردن ایران از طریق تحریم‌های اقتصادی است. برخی ناظران براین باورند که رفتار واشنگتن به شدت شبیه به ساز و کار بی‌ثبات سازی سیا است که در سال 1953 میلادی به سرنگونی دولت "محمد مصدق" نخست وزیر وقت ایران منجر شد.»

میدل ایست آی با اشاره به ماهیت منافقین، فعالیت‌های آن‌ها و حمایت شدید عربستان از این گروهک، تلاش‌های منافقین را شبیه به اقدام‌های «احمد چلبی» دبیرکل وقت کنگره ملی عراق برشمرد که در زمان تهاجم به عراق در سال 2003 در مسند قدرت بود و با نفوذ خود در نومحافظه کاران آمریکا، موجب تشویق مقام‌های وقت آمریکا به تهاجم به کشورش به بهانه سرنگونی «صدام حسین» دیکتاتور وقت عراق شد.

این وبگاه در خاتمه با اشاره به حضور «جان بولتون» مشاور امنیتی رئیس جمهور آمریکا در تجمع‌های گذشته منافقین نوشت: «جان بولتون از مدافعان یورش به عراق، اینک نیز مشاور امنیتی ترامپ شده است. .... ترامپ قصد دارد ایران را به سیاستمداران بدون مشروعیت دموکراتیک واگذار کند و این موردی است که اعضای حزب محافظه کار دولت انگلیس باید متوجه بوده و در کمک‌رسانی به این‌گونه افراد خجالت بکشند.»

فارس

303

کد خبر: 960708

وب گردی

وب گردی