دانشگاه آزاد اسلامی  بوشهر به نفرات برتر آزمون ارشد تخفیف می دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: در واحد بوشهر بر طبق بخشنامه سازمان مرکزی تخفیف شهریه در حد 10 تا 15 درصد است و هزینه تحصیل رتبه های برگزیده  1 تا 3 در مقطع ارشد آزاد رایگان است.

دکتر اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره پذیرش در مقطع ارشد در این واحد دانشگاهی گفت: در سال جاری حذف و کاهش رشته در مقطع کارشناسی ارشد نداشتیم، البته آمار دقیق کاهش رشته ها در مقطع ارشد هنوز نهایی نشده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر افزود: رشته های مورد استقبال مقطع ارشد در واحد بوشهر رشته های حقوق ،حسابداری و روانشناسی است.

وی در ادامه درباره پذیرش دکتری بدون کنکور در واحد بوشهر گفت: پذیرش دکتری بدون کنکور استعدادهای درخشان در واحد بوشهر انجام می شود. در حال حاضر در مقطع دکتری 16 رشته داریم که به عنوان مثال پذیرش داوطلبان دکتری بدون آزمون برمبنای قانون معدل بالای 18 و نمره مقاله بالای 19 در رشته های علوم انسانی صورت می گیرد، داوطلبان باید در ادامه رشته ای را که در مقطع ارشد فارغ التحصیل شده اند، در مقطع دکتری بدون کنکور نیز ادامه دهند.

اسماعیل عبداللهی درباره امکانات رفاهی در واحد بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر در واحد بوشهر 49 آزمایشگاه پیشرفته داریم، خوابگاه بسیار مجهزی داریم و از لحاظ تامین خوابگاه هیچ مشکلی نداریم و به هر میزان هم که تقاضا وجود داشته باشد پاسخگو هستیم. با توجه به اینکه واحد بوشهر در 20 کیلومتری شهر واقع شده است به لحاظ تامین وسیله ایاب و ذهاب هم مشکلی نداریم. در تمام رشته های ورزشی سالن های مجهز و زمین چمن فوتبال و استادیوم 2 هزار نفری داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر درباره تسهیلات واحد بوشهر برای پذیرفته شدگان مقطع ارشد یادآور شد: در واحد بوشهر هم بر طبق بخشنامه سازمان مرکزی تخفیف شهریه در حد 10 تا 15 درصد است و رتبه های برگزیده 1 تا 3 ارشد تا به امروز در این واحد دانشگاهی ثبت نام نداشتند اما بر طبق بخشنامه کلی هزینه تحصیل 3 نفر برگزیده در مقطع ارشد آزاد رایگان است.

وی در پایان درباره شرایط تامین آب در استان بوشهر و این واحد دانشگاهی متذکر شد: در حال حاضر در بوشهر آب سهمیه بندی است و به لحاظ کم بارشی استان بوشهر شرایط به گونه ای شده است که روزی سه ساعت بیشتر آب نداریم، هر چند به لحاظ شرایط موجود میزان آب مصرفی سهمیه بندی شده است اما در تامین آب با همکاری مسئولان استان تاکنون مشکلی نداشتیم و در حال حاضر در واحد دانشگاهی بوشهر مشکل تامین آب وجود ندارد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 960733

وب گردی

وب گردی