باید کارنامه 40 سال فعالیت جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنیم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری همایش بین‌المللی «ظرفیت، کارنامه و کارآمدی انقلاب اسلامی» توسط دانشگاه آزاد اسلامی باید منجر به ایجاد یک مجموعه عظیم و کتاب مرجع و مورد استناد شود.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جلسه دبیران تخصصی همایش بین‌المللی «ظرفیت، کارنامه و کارآمدی انقلاب اسلامی»، گفت: ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم. این برهه شرایط بسیار ویژه‌ای برای مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم ایران و دشمنان انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی دارای ابعاد مختلفی است، خاطرنشان کرد: این انقلاب به قدری دارای عظمت است که چهل سال تمام دنیا درگیر بخش های سیاسی، پژوهشی و علمی آن هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این حرکت بزرگ توسط امام خمینی (ره) پایه‌ریزی شد و جهان را به خود مشغول کرده است، گفت: بنده در این مسئله مطالعه بسیاری کرده‌ام. به نظر من حرکت امام (ره) رازهای متعددی در خود داشته که تمام ابعاد آن باید مورد مطالعه قرار گیرد. ما در جمهوری اسلامی هنوز نتوانسته‌ایم آنطور که باید به تمامی آن راز و رمزها اشراف پیدا کنیم.

وی افزود: دنیای غرب با فهمیدن این موضوع فاصله بسیاری دارد که بفهمد چرا برخلاف تجزیه و تحلیل جهان، در این نقطه از دنیا که جزیره ثبات بود، این حرکت بزرگ انقلاب اتفاق بیفتد و قوی‌ترین رژیم وابسته به غرب درهم پیچیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) تعریف جدیدی از مبارزه ارائه داده، گفت: این تعریف از قرآن و آیه شریفه « قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی وَ فُرادی» گرفته شده و به معنای قیام در راه خداست. حرکت امام (ره) منطبق بر همین تعریف قرآن کریم است و در آن هیچ منفعت شخصی، هوا و هوس و منفعت دنیوی وجود نداشت. حرکت امام خمینی همانند کاری است که پیامبران الهی انجام داده‌اند. وقتی قیام برای خدا باشد، حتماً پیروز است. این تفکر باعث شد که در سال 57 این انقلاب بزرگ شکل گرفت و تا به امروز چالش اصلی آمریکا و دنیای غرب شود.

چالش اصلی غرب تفکر انقلاب اسلامی و اندیشه انقلاب ناب است

دکتر کلانتری با تاکید بر اینکه چالش اصلی غرب تفکر انقلاب اسلامی و اندیشه انقلاب ناب است، گفت: جمهوری اسلامی یکی از محصولات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به عنوان ساختار جدید در دنیا معرفی شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی «ظرفیت، کارنامه و کارآمدی انقلاب اسلامی» خاطرنشان کرد: در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همایشی مانند این همایش در دانشگاه تهران برگزار شد که محصول آن 6 جلد کتاب «درآمدی بر کارنامه نظام انقلاب اسلامی» بود که امروز به یک مرجع تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید کارنامه 40 سال فعالیت جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنیم، گفت: بدون شک این امر بزرگ‌تر و وسیع‌تر خواهد بود. هدف از برگزاری این همایش این است که به صورت مستند به نسل‌های بعد از انقلاب و نسل های آینده نشان دهیم که نظام جمهوری اسلامی ایران چه گام‌هایی برداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با تاکید بر اینکه موضوعی که در این همایش بسیار مورد توجه است، تبیین کارکردهای نظام است، گفت: باید مشخص کنیم که کارکردهای نظام چه بوده است. برای این موضوع به آمار دقیق نیاز داریم. هدف ما این است که نشان دهیم وضعیت ما در حوزه های مختلف جامعه قبل و بعد از انقلاب به چه صورت بوده است.

دکتر کلانتری خاطرنشان کرد: بررسی ابعاد وسیع و موفقیت های بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران کار یک همایش نیست، بلکه باید بیش از صد کتاب برای تبیین این موضوع نوشته شود، لذا هدف ما از برگزاری این همایش، انتشار یک گزارش اولیه از کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نیز محصول نظام جمهوری اسلامی است، گفت: این دانشگاه به تنهایی یک سیستم بزرگ آموزشی در کشور است که شامل 400 واحد دانشگاهی، میلیون ها مترمربع فضای آموزشی و پژوهشی، هزاران عضو هیات علمی، میلیون‌ها دانشجو و فارغ‌التحصیل، دهها کتابخانه بزرگ و... است که باعث افتخار است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که برگزاری همایش بین‌المللی «ظرفیت، کارنامه و کارآمدی انقلاب اسلامی» منجر به ایجاد یک مجموعه عظیم و کتاب مرجع و مورد استناد شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه در این همایش عملکرد مدیران و مسئولان جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: البته ضعف هایی نیز وجود دارد که باید بیان شده و برای حل آنها پیشنهاداتی ارائه شود.

202

کد خبر: 960781

وب گردی

وب گردی