ترس شدید ترامپ را به حومه لندن کشاند

در آستانه دیدار ترامپ از انگلیس، رئیس جمهور آمریکا از ترس مردم ناراضی و تظاهرکننده، از ورود به لندن اجتناب خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، پس از اعلام برنامه سفر دونالد ترامپ به انگلیس برخلاف عرف و سنت دیپلماتیک انگلیس و از ترس تظاهرات مردمی وی وارد لندن و کاخ نخست وزیری این کشور در داونینگ استریت نخواهد شد.

ترامپ قرار بود سه روز در انگلیس بماند اما بخاطر تظاهرات های عمومی سفر خود را تنها در یک روز انجام خواهد داد. وی در روز 22 تیرماه با نخست وزیر بریتانیا ترزا می در محل تولد وینستون چرچیل نخست وزیر سابق این کشور دیدار می کند. وی همچنین در حومه لندن با ملکه بریتانیا گفت و گو خواهد کرد. سفر ترامپ به علت عدم دیدار وی از لندن و نهادهای رسمی این کشور در نوع خود خبرساز شده است.

با این وجود معترضان برنامه مفصلی برای استقبال از ترامپ ترتیب داده اند. معترضان ضمن برگزاری راهپیمایی ها گسترده، قصد دارند یک بادکنک غول پیکر 6 متری را که به شکل کودکی عصبانی و شبیه به ترامپ طراحی شده، در آسمان لندن به پرواز درآورند.

رئیس‌جمهور آمریکا در یک سال گذشته سه بار سفر خود به لندن را به دلیل ترس از خشم افکار عمومی مردم انگلیس به تأخیر انداخته است. ترامپ اولین بار قرار بود تابستان گذشته به دعوت رسمی نخست‌وزیر انگلیس به لندن سفر کند. با این‌حال اعتراضات گسترده مردم انگلیس سبب شد تا سفر وی به پاییز موکول شود. تداوم این اعتراضات باعث شد تا این سفر نیز به تعویق افتاده و کاخ سفید سفر ترامپ را از سطح رسمی به کاری و به‌منظور بازگشایی سفارت جدید این کشور در لندن در ماه فوریه (بهمن گذشته) تغییر دهد. اما ترامپ این بار هم با مشاهده خشم و نفرت مردم انگلیس منصرف شد و با انتشار پیامی در توییتر بهانه‌ای برای این تصمیم خود تراشید.

کد خبر: 960782

وب گردی

وب گردی