برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد حیدری در فرهنگسرای نیاوران

آیین گشایش نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد محمّدحیدری در گالری شماره ۱ و رونمایی از دو کتاب «شرح آرزومندی» و «از نیستان ۲» جمعه 22 تیرماه ساعت 18 در سالن همایش فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

به گزارش ایسکانیوز در این نمایشگاه۴۰ اثرخوشنویسی شکسته نستعلیق استاد محمد حیدری که در دو دهه اخیر به رشته تحریر در آمده‎اند در معرض دید علاقمندان قرار می‎گیرد.
همچنین در این مراسم که با مشارکت بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران برگزار خواهد شد از 2 کتاب «شرح آرزومندی» (گزیده‎ای از کلام ارجمند پنج سخن سرای نامی ایران: خیام نیشابوری، شمس تبریزی، مولوی بلخی، سعدی شیرازی و حافظ شیرازی) و «از نیستان ۲» (جایگاه کشیده‎ها در چلیپانویسی خط شکسته نستعلیق) رونمایی می‎شود. این کتاب‎ها توسط انتشارات «کرشمه نگار» و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در ایران منتشر شده‎اند.
استاد محمّد حیدری مولف کتاب‎هایی همچون «سواران آفتاب»، «فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر»، «مادر»، «ساغر و سامان»، «مشعله خاوری»، «از نیستان»، «چارانه‎های خیام» است. وی تاکنون در نمایشگاه‎های متعدد داخلی و خارجی شرکت کرده است. همچنین آموزش خوشنویسی در ایران و دیگر کشورها از جمله فعالیت‎های این استاد مسلم خوشنویسی است.
گفتنی است این نمایشگاه از 22 تا 29 تیرماه در گالری شماره 1 فرهنگسرای نیاوران بر پاست. علاقمندان می‌‎توانند در روزهای عادی از ساعت 10 الی 21 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 21 به گالری شماره 1 فرهنگسرا مراجعه کنند.

700

کد خبر: 960784

وب گردی

وب گردی