محورهای تقاضای نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم مشخص شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح استیضاح وزیر علوم با امضای 21 نماینده مجلس شورای اسلامی به هیات رئیسه رسیده است؛ اما هنوز در صحن اعلام وصول نشده است.

حجت‌السلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین اخبار از استیضاح وزیر علوم، گفت: بر طبق اعلام اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر علوم با امضای 21 نماینده به هیات رئیسه رسیده است اما هنوز در صحن اعلام وصول نشده است.

وی افزود: طرح استیضاح وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ظرف مدت یک هفته کاری با حضور وزیر پیگیری می شود و در صورتی که 10 نفر از اعضای کمیسیون آموزش طرح را امضا کنند، تقاضای استیضاح در هیات رئیسه مجلس به طور جد پیگیری خواهد شد.

گفتنی است، اُفت شدید علمی دانشگاه های کشور، عدم تحرک و پویایی لازم وزیر علوم برای اداره وزارتخانه، ضعف در رسیدگی به مدیریت ناکارآمد دانشگاه ها در استان ها، بکارگیری نیروهای بازنشسته و بی انگیزه در وزارتخانه علوم، عدم ساماندهی و بی برنامگی درباره تشکل های صنفی دانشجویی از محورهای تقاضای نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم اعلام شده است.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 960787

وب گردی

وب گردی