«آی پد» دانشگاه آزاد همچنان در اختیار محسن هاشمی است؟!

تصویر منتشر شده از جلسه امروز شورای شهر تهران نشان می دهد محسن هاشمی با آی پدی که روی آن برچسب اموال دانشگاه آزاد خورده، در حال گرفتن عکس یادگاری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر صبح امروز یکشنبه هفدهم تیر ماه به ریاست محسن هاشمی و با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

یکی از نکات قابل اعتنای این جلسه، یکی از تصاویر منتشر شده توسط عکاس باشگاه خبرنگاران جوان است. تصویر نمایانگر استفاده محسن هاشمی از آی پدی است که روی آن برچسب اموال دانشگاه آزاد اسلامی خورده است.

به گزارش ایسکانیوز در گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تحقیق و تفحص در دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1393، استفاده نامشروع از اموال بیت المال در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از نامزدهای آن انتخابات بود طرح شد. در بخشی از این گزارش آمده است: اسناد و مدارک نشان می‌دهند که دانشگاه در نهمین دوره ریاست جمهوری، فعالیت‌های انتخاباتی گسترده‌ای که یکی از کاندیداها داشته و هزینه‌های این اقدامات از طریق منابع مالی عمومی و شهریه دانشجویان که نزد مدیران به امانت است،‌ تامین شده است. دانشگاه آزاد اسلامی،‌ به صورت سازماندهی شده و با استفاده از امکانات عمومی اقدام به تشکیل ستادهای انتخاباتی به نفع نامزد خاص کرده و مسئولان (برخی) واحدها با بکارگیری کارکنان، اساتید و تشویق دانشجویان، عملا در انتخابات دخالت داشته‌اند.

گفتنی است، با آغاز دوره جدید شورای شهر تهران، امور مالی و اجرایی شورای شهر تهران اقدام به خرید ۲۱ دستگاه خودرو و تبلت برای اعضاء شورای شهر تهران کرد. دلیل این اقدام این اعلام شد که وسایل گذشته شورا مستهلک شده بودند و باید تعویض می‌شدند. سید ابراهیم امینی نایب‌رئیس شورای شهر تهران پس از انتشار لیست خرید 21 تبلت و 21 خودروی پژوپرشیا برای اعضای جدید شورای شهر تهران در فضای مجازی به‌ قیمت نهصد و نود و شش میلیون تومان گفته بود: خرید اقلام مختلف برای شورای شهر رویه جدیدی نبوده است و این تبلت و خودروها جزو اموال شورای شهر بوده و نمایندگان تنها امانتدارانی هستند که با پایان مسئولیت خود تمام این اموال را به شورا بازمی‌گردانند.

روز گذشته دکتر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه ای به تمام واحدهای این دانشگاه دستور داد برای جلوگیری از هرگونه شائبه بهره‌بردای سیاسی و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از منابع دانشگاه آزاد اسلامی، با تخلفات در این زمینه برخورد و بلافاصله گزارش تخلف به دفتر وی منعکس شود.

203

کد خبر: 960816

وب گردی

وب گردی