در همه ارکان دانشگاه آزاداسلامی انسجام و همدلی وجود دارد

مشاور و رئیس دفتر هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انسجام، یکپارچگی، همدلی و عزم ملی که در همه ارکان دانشگاه احساس می شود، در هیچ دوره ای به این شدت مشاهده نشده است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم مهندس محمود یزدی حسابرس سابق هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی و معارفه دکتر سیدعلی حسینی حسابرس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر فاضل سنقری مشاور و رئیس دفتر هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه دکتر سنقری به اتفاقات اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال اخیر اشاره و تصریح کرد: این رخدادها بیانگر تغییرات چشمگیر همراه با یک رویکرد جدید در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با تأکید بر فعالیت های ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در بیش از سه دهه در حوزه های آموزش عالی و عمومی، اظهار داشت: تقریباً می توان گفت خانواده ای نیست که یک یا چند نفر از اعضای آن دانشجو، فارغ التحصیل و یا عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نباشد و بیشتر افراد رشد و بالندگی خود را مدیون خدمات این دانشگاه می دانند.

مشاور و رئیس دفتر هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه با حداقل امکانات و با تکیه بر همت و پشتیبانی مردم کار خود را از محیط های کوچک و محقر آغاز کرد و با پشت سر گذاشتن موانع و مشکلات متعدد، امروز به یک نهاد بدون رقیب و بی نظیر در آموزش عالی تبدیل شده است.

دکتر سنقری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور پیشتاز است، گفت: این دانشگاه نقش به سزایی در زمینه آموزش عالی دارد و فراست مدیریتی در آن به خاطر کسب مستمر تجربیات ارزشمند روز به روز بیشتر می شود.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان، کارمندان، اعضای هیأت علمی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: مدیریت این تعداد از افراد که توانسته اند جای مناسبی در آموزش عالی برای خود باز کنند، قابل قیاس با وزارت علوم و وزارت بهداشت نیست.

دکتر فاضل سنقری افزود: با تغییراتی که در جریان اداره دانشگاه به لحاظ سیاستگذاری، مدیریت و اجرای کار در یک سال اخیر پیش آمده، شاهد اتفاقات مثبتی از جمله بهبود فضای علم و دانش، تکیه بیشتر بر درآمدهای غیرشهریه ای، تولید علم و ثروت و تربیت نیروی انسانی متبحر در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

مشاور و رئیس دفتر هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: انسجام، یکپارچگی، همدلی و عزم ملی که در همه ارکان دانشگاه آزاد اسلامی احساس می شود به همراه شرایط رو به پیشرفتی که داریم، در هیچ دوره ای از دانشگاه به این شدت مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: عزم جدی دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان و مدیران برای پیشرفت همه جانبه، بیانگر ظرفیت های ارزشمند این دانشگاه است که در آینده نزدیک باید مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر سنقری افزود: این اتفاق در صورتی به وقوع می پیوندد که همه نهادهای نظارتی وظایف خود را به نحو مطلوب ایفا کنند و حسابرسی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد عالی یار همراه و صادق همه ارکان دانشگاه است و تکیه گاه و مرکز ثقل محسوب می شود.

مشاور و رئیس دفتر هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: حسابرسی با رویکرد تخصصی و نظارت می تواند جلوی خیلی از اتفاقاتی که مانع استفاده صحیح از منابع دانشگاه می شود را بگیرد و درآمدهایی را در جایگاه مناسب خود مصرف کند.

وی با بیان اینکه حسابرسی کار سخت و پیچیده ای است، گفت: انتخاب حسابرس براساس اساسنامه در شأن رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی ذکر شده، چرا که سبب حفظ صیانت از حقوق تک تک دانشجویان، کارمندان، اعضای هیأت علمی و استادان می شود.

دکتر سنقری با قدردانی از مهندس یزدی و همکارانش، خاطرنشان کرد: تکریم افراد به معنای قطع همکاری نیست و تغییرات در دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی پیش می رود که از تجربیات افراد نهایت استفاده را ببریم.

مشاور و رئیس دفتر هیأت مؤسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی افزود: حسابرسی متولی چشمان بیدار حرکت علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است و دائماً فعالیت ها را نظارت و ارزیابی می کند.

وی ضمن تشکر از دکتر حسینی به دلیل قبول مسئولیت، اظهار امیدواری کرد که نهاد حسابرسی در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی و رشد و بالندگی این دانشگاه پیش برود.

در ادامه این جلسه، مهندس یزدی با بیان اینکه در طول یک سال اخیر بسیاری از دغدغه ها با پیگیری های دکتر سنقری برطرف شد، گفت: وظایفی که برای حسابرس تعریف کرده اند، در طول فعالیت دانشگاه بی سابقه بوده که نشانگر اهمیت جایگاه آن است.

وی استقلال، شهامت و تخصص را از ویژگی های حسابرس دانست و افزود: حسابرس چشم و گوش هیأت امناست که باید به عنوان حافظ اموال دانشگاه عمل کند.

دکتر حسینی نیز از حسن اعتماد دکتر ولایتی در سپردن مسئولیت حسابرسی تشکر کرد و گفت: از زحمات دکتر سنقری که باعث احیاء و ماندگار شدن حوزه حسابرسی شدند نیز قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه سیستم های کنترل داخلی دانشگاه را تقویت می کند، افزود: تمامی سعی بنده و همکارانم این است که ضمن حفظ دستاوردهای ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای پیشبرد اهداف گام برداریم.

کد خبر: 960824

وب گردی

وب گردی