عفاف و حجاب "نه" به اندیشه بردگی انسان هاست

 نیروی انتظامی در پیامی فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب و 21 تیرماه ؛"روز عفاف و حجاب" را گرامی داشت.

به گزارش ایسکانیوز نیروی انتظامی در پیامی فرا رسیدن 21 تیرماه ؛"روز عفاف و حجاب" را گرامی داشت. در متن این پیام آمده است ؛

80 سال از روزی که رضاخان دیکتاتور و نوکر اجانب، مسجد گوهرشاد را به توپ بست و معترضان به بی حجابی را به خاک و خون کشید می گذرد! و امروز که مستکبران ورشکسته تهاجم نظامی، دیگر قدرت ندارند توپ های جنگی شان را برای حذف حجاب و مدافعان آزادی خواه با عفت به کارگیرند، توپخانه های رسانه ای شان را برای ترویج بی حیایی و بی عفتی به میدان آورده اند و انبوه شبکه های ماهواره ای و اینترنتی را برای در هم شکستن اراده ملت ما به کار بسته اند.

آنها تصور می کنند آنچه راکه نتوانستند با آتش توپخانه و عملیات نظامی به دست آورند می توانند با حملات توپخانه های ماهواره ای به بنیان های اخلاقی به دست آورند در حالی که باید بدانند عفاف و حجاب در عصر مدرن دیگر تنها یک نوع پوشش نیست، بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است؛ فرهنگی که برای تحقق "مصالح مبتنی بر اخلاق" در جهان کنونی به آن نیازمندیم؛ فرهنگی که انسان را از بند "نفس" می‌رهاند و به رشد و شکوفایی استعداد‌هایش رهنمود می‌سازد.

عفاف و حجاب "نه" به اندیشه بردگی انسان هاست که استفاده ابزاری از جاذبه‌های انسان را در استخدام رسیدن به ثروت و قدرت قرار داده و انسانیت را به فساد و تباهی سوق می‌دهد.

در این پیام همچنین آمده است؛ فلسفه حجاب از مسائل مهمی است که آگاهی از آن می‌تواند یکی از پایه‌های تحقق فرهنگ پوشش گردد و به آن عمق و معنا بخشد.

"حجاب" ارزنده‌ترین نماد فرهنگی و اجتماعی در تمدن ایرانی - اسلامی است که پیشینه آن نه تنها به قبل از ورود اسلام، بلکه به فطرت پاک انسان باز می گردد و در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و اعتبار خود می‌رسد و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های "بنیادین" و "مداوم" در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.

این پیام می افزاید؛ دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی وسیع شیطانی خود در بی‌اهمیت جلوه دادن، کمرنگ کردن و محو ارزش‌های دینی با موضوعاتی چون "حجاب هراسی" و... تلاش می‌کنند و امروز یکی از مهم‌ترین محورهای تهاجم فرهنگی در مواجهه با نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش برای تغییر "سبک زندگی" زنان ایرانی در موضوع عفاف، حجاب و... است که نتیجه آن از هم گسیختگی نهاد خانواده های ایرانی و سست شدن پایه‌های اعتقادی جوانان مسلمان می باشد اما باید گفت امروز بر خلاف همه تلاش های جبهه استکبار و سلطه گر، فطرت های بیدار و دین مدار در حال بازگشت به عفاف هستند و از طرفی فرهنگ اسلامی و دینی ، بیش از پیش چهره جهانی پیدا کرده است.

و در این میان زنان قهرمان و بیدار ایران اسلامی با مقاومت در برابر تهاجم گسترده تبلیغاتی دشمن نشان داده اند که حاضرند از جان خود بگذرند امّا از عفت و حجاب هرگز و گواه این ادعا فقط زنان به خون تپیده مسجد گوهرشاد نیستند؛ چادرهای خاکی، ترکش خورده و خونین شهیدان "مریم فرهانیان"، "نسرین افضل"، "طاهره هاشمی" و هفت هزار شهید زن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و...، سند انکارناپذیری از این واقعیت است.

به کوری چشم دشمنان، امروز اکثریت قاطع بانوان ما پایبند حجابند، تاریخ کهن ایران و فرهنگ غنی اسلام ایجاب می‌کند تا رفتار و پوشش همگان اعم از مردان و زنان به گونه‌ای باشد که شایسته پیشینه و جایگاه ما در جهان امروز باشد و بتواند به عنوان الگویی برای سبک زندگی دینی و اسلامی مطرح شود.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با گرامی داشت بیست و یکم تیر ماه "روز عفاف و حجاب" اعلام می دارد؛ در عمل به وظایف ذاتی و قانونی و در رویکردی تعاملی با شهروندان عزیز برای تعالی بیش از پیش جامعه اسلامی و دینی ایران اسلامی تلاش روز افزون دارد و در برخورد با هنجارشکنان و مطالبه حقوق حقه همه زنان عفیف و پاکدامن جامعه اسلامی عزیزمان با هیچ کس تعارف نخواهد داشت.


700

کد خبر: 960828

وب گردی

وب گردی