کانتینرهای وارداتی به بندر شهید رجایی 19.4 درصد کاهش یافت

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 146 هزار TEU کانتینر وارداتی طی 3 ماه نخست امسال در بندر شهید رجایی جابجا شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19.4 درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ الله مراد عفیفی پور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم چنین در این مدت افزون بر 105 هزار TEU کانتینر صادراتی با افزایش 12.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در بندر شهید رجایی جابجا شد.

او بیان داشت: در سه ماهه نخست امسال در مجموع 567 هزار و 421 TEU کانتینر پر و خالی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: از این میزان، 418 هزار و 504 کانتینر پُر بوده که بیش از 103 هزار کانتینر مربوط به محموله های ترانزیتی و 56 هزار کانتینر محموله های ترانشیپی بوده است.

عفیفی پور گفت: بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، بزرگ ترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است که تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت نیز از این بندر انجام می شود.
این بندر در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 960830

وب گردی

وب گردی