اساتید دانشگاه، معارف قرآنی را به نسل جوان تبین و تفسیر کنند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دانش افزایی و ترویج علم و دین را از وظایف اصلی اساتید خواند و تاکید کرد: تبین و تفسیر مبانی دینی و قرآنی برای جوانان از ضروریات این شغل شریف است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت آلله نعیم آبادی که به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس حضور داشت ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: شخصیت امام صادق(ع) به اندازه‌ای جامع و والاست که علاوه بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز نگاه ویژه ای به آن حضرت داشته و دارند و برتری علمی و شخصیتی ایشان را می ستایند.

آیت آلله نعیم آبادی افزود: امام صادق ( ع) که همواره مبارزی نستوه و خستگی ناپذیر و انقلابی بنیادی در میدان فکر و عمل بود و کاری که امام حسین (ع) به صورت قیام خونین انجام داد ، وی قیام خود را درلباس تدریس وتأسیس مکتب و انسان سازی انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان لزوم شناساندن امام صادق (ع) در حوزه علم و اندیشه به دانشجویان را ضرروی دانست و گفت: اساتید باید با ترویج دین ، دانشجویان را با قرآن که کتاب تدبیر و تفکر است بیشتر و بهتر آشنا کنند و نسبت به معرفی و زندگینامه ائمه اطهار (ع) اقدام بیشتری کنند

امام جمعه بندرعباس با ذکر دو حدیث از امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی استفاده از شرایط سخت و کمبودها را یک فرصت برای رشد صنعت و اقتصاد ملی دانست.

آیت الله نعیم آبادی در پایان این نشست از زحمات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و همچنین اجرای فعالیتهای فرهنگی و دینی که در این واحد دانشگاهی انجام می شود تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر: 960842

وب گردی

وب گردی