همکاری دانشگاه صداوسیما با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

تفاهم نامه همکاری برگزاری « دومین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال، گرایش ها، فناوری ها و کاربردها » بین دانشگاه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و بنیاد ملی بازی های رایانه ای امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما، این تفاهم نامه به منظور هم افزایی دو مجموعه بنیاد ملی بازی های رایانه ای و دانشگاه صدا و سیما در به کارگیری ظرفیت ها و توانایی های دو طرف و ارتقای نقش آفرینی هر یک در راستای استفاده از توان دانشگاه ها برای تولید علم منعقد شده است.

گام جدی دانشگاه صداوسیما در حوزه هنرهای دیجیتال

شهاب اسفندیاری در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این دانشگاه و بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: متاسفانه در دانشگاه های کشور حوزه های علوم میان رشته ای هنوز توسعه کافی نداشته است و کنفرانسی که در ماه های آتی با موضوع تحقیقات بازی های دیجیتالی برگزار خواهد شد کنفرانسی بینارشته ای میان علوم هنری، فنی مهندسی، ارتباطی و انسانی و حتی پزشکی خواهد بود.

رییس دانشگاه صدا و سیما ادامه داد: حمایت از آموزش و پژوهش علوم و فنون بینارشته ای از جمله بازی های رایانه ای یکی از اهداف مهم دانشکده هنرهای دیجیتال این دانشگاه خواهد بود.

اسفندیاری افزود: در دانشکده هنرهای دیجیتال دانشگاه صدا و سیما سعی خواهد شد رشته هایی مانند انیمیشن، بازی های رایانه ای و جلوه های ویژه بصری که امروزه در صنعت سینمای جهان طرفداران بسیاری دارد، مورد توجه جدی قرار گیرد و گام های جدیدی در این حوزه برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کاربران محصولات هنرهای دیجیتالی جوانان هستند، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و معضل بیماری در کشور، توسعه صنعت ساخت بازی های دیجیتالی کمک شایانی به بازار کار و اشتغال جوانان می تواند داشته باشد.

اسفندیاری گفت: دانشگاه صدا و سیما ظرفیت های بسیار خوبی چه از نظر محتوای علمی و ادبیاتی و چه از نظر فنی و تجهیزاتی برای تربیت استعدادهای جوان و رشد و توسعه صنعت بازی های رایانه ای دارد.

رییس دانشگاه صدا و سیما در پایان ابراز امیدواری کرد همکاری این دانشگاه و بنیاد ملی بازی های رایانه ای به گسترش کمی و کیفی این صنعت در کشور منجر شود.

رشته ساخت بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه صداوسیما فعال شود

حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این مراسم، گفت: این کنفرانس با هدف تحقیقات بازی‌های دیجیتال در ۴ گرایش فنی، علوم انسانی، هنر و علوم پزشکی به منظور کاربردی سازی این فناوری‌ها با تمرکز ویژه بر بازی‌های جدی برگزار می‌شود.

وی افزود: در بازی‌های جدی دیجیتال اهدافی فراتر از تفریح همچون آموزش، مهارت افزایی، آگاهی سازی، اطلاع رسانی و تبلیغات مورد توجه قرار می‌گیرد و تلاش ما به منظور برگزاری چرخشی این کنفرانس در دانشگاه‌ها به منظور شناسایی استعداد‌ها و چرخش علم در سطح دانشگاه هاست.

کریمی قدوسی گفت: کنفرانس بازی‌های دیجیتال دارای هیئت علمی و شورای سیاست گذاری است که در آن برنامه ریزی‌های برگزاری این کنفرانس و بخش‌های مختلف آن تبیین می‌شود.

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هدف از برگزاری کنفرانس بازی‌های دیجیتال را تقویت مبانی نظری و پیوند صنعت و دانشگاه به ویژه در زمینه بازی‌های جدی رایانه‌ای اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۸۵ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال شده است، گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس هیئت امنای بنیاد است و صداوسیما نیز نماینده‌ای در این هیئت دارد.

کریمی قدوسی افزود: حمایت از بازی سازان رایانه‌ای همچنین نظارت و اعطای مجوز به بازی رایانه‌ای و تعیین رده سنی برای این بازی‌ها چه آن دسته که در داخل تولید شده اند و چه بازی‌های خارجی همچنین فعالیت‌های آموزشی انستیتو ملی بازی سازی و مرکز رشد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با همکاری دانشگاه‌ها و همچنین فعالیت‌های پژوهشی در کشور که کنفرانس ملی بازی‌های دیجیتال نیز ازجمله این فعالیت‌های پژوهشی است.

این فعال بخش تولیدات هنری دیجیتالی پیشنهاد کرد: رشته متمرکز کارشناسی ساخت بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه صداوسیما فعال شود. بنابراین مبانی این رشته تدوین شده و آماده ارائه به دانشگاه هاست.

کد خبر: 960844

وب گردی

وب گردی