آغاز طرح کارورزی و مشوق های بیمه‌ای در حوزه گردشگری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار طرح کارورزی و مشوق های بیمه ای در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: در دوران تحریم، بسته های گردشگری می تواند همچنان برای ما اشتغال زا باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در جلسه امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری اظهار کرد: ما در دوران تحریم اگر در برخی از بخش‌ها دچار کاستی شدیم، در بخش گردشگری می‌توانیم جذابیت‌های موجود را به کار ببریم که بخشی از این بسته بزرگ، اشتغال در گردشگری است که با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری محقق می‌شود.

او با اشاره به اینکه در دوران تحریم، بسته های گردشگری می تواند همچنان برای ما اشتغال زا باشد، افزود: در تفاهم نامه امروز با سازمان میراث فرهنگی مقرر شد با استفاده از فضای مجازی، تعداد ۵۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی را بدون محدودیت رشته تحصیلی به عنوان بازاریاب و درصورت حصول نتیجه به عنوان راهنما به کار بگیریم که از این امکانات آژانس‌ها بهره‌مند خواهند شد و تورلیدرهای بیشتری استخدام می‌شوند و بعد از دو سال این شغل به شغل پایدار تبدیل خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: این افراد پیش از فعالیت رسمی، در یک دوره ۶ ماهه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، آموزش می بینند و آژانس ها برای جذب آنها به عنوان راهنمای تور ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، کمک مزد و مشوق های بیمه مسئولیت مدنی و حوادث دریافت خواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: فکر می‌کنیم با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای بتوانیم ایجاد مشاغل قابل توجهی را تضمین کنیم و این شغل‌ها در سال ۹۸ و ۹۹ به اشتغال پایدار تبدیل شوند.

402

کد خبر: 960853

وب گردی

وب گردی