فعال کردن کانون‌های فرهنگی و هنری  می‌تواند آینده تئاتر دانشگاهی را تضمین کند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری تاکید کرد: فعال کردن کانون‌های فرهنگی و هنری و انسجام بین آنها می‌تواند آینده تئاتر دانشگاهی را تضمین کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامرضا غفاری در مراسم تقدیر از عوامل برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران ضمن قدردانی از تلاش‌های دبیر و عوامل این جشنواره اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌هایی همچون تئاتر دانشگاهی نیازمند یک طراحی و برنامه‌ریزی وسیع و فرآیندهای گسترده است تا به سرانجام و نتیجه برسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص معرفی دبیر جشنواره بیست و دوم تئاتر دانشگاهی گفت: در آستانه شروع فرآیند بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی هستیم و از این رو قصد داریم در مدت زمان کوتاهی دبیر جشنواره را تعیین کنیم تا فرآیند و ماموریت جشنواره آغاز شود.

وی تصریح کرد: گروه‌های تئاتری که در جشنواره آثار خود را ارائه می‌دهند به اجرای نمایش در دانشگاه و برای دانشجویان بپردازند تا بتوانیم در دانشگاه هم شاهد اثرات این دستاورد عظیم باشیم برای رسیدن به این هدف لازم است تعامل گسترده‌ای بین حوزه معاونت فرهنگی و سایر نهادهای مسئول در حوزه تخصصی تئاتر شکل بگیرد.

غفاری به اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: کانون‌هایی که در حوزه تئاتر فعالیت دارند نیازمند حمایت بیشتر هستند چرا که فعال ساختن این کانون‌ها و به وجود آوردن انسجام در بین آنها می‌تواند آینده تئاتر دانشگاهی را تضمین کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان گفت: به دنبال تشکیل مجامع تخصصی کانون‌های فرهنگی و هنری هستیم و در این زمینه هماهنگی‌هایی با سازمان‌های مختلف انجام خواهیم داد.

لازم به ذکر است، در پایان مراسم غفاری با اهدای لوح تقدیر و هدیه از زحمات دانشجویان و عوامل اجرایی جشنواره قدردانی کرد.

کد خبر: 960862

وب گردی

وب گردی