دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به توسعه ی کشور کمک کند

شورای دانشگاه آزاد استان خراسان جنوبی با حضور فرهاد فلاحتی نماینده ی مردم قاینات و اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی: در ابتدای جلسه دکتر محمود مختاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قاینات گزارش مختصری از عملکرد چند ماهه خود در واحد قاینات ارائه نمود. در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر تابعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای ازاد اسلامی استان با اشاره به اهداف فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت :" حفظ فرهنگ کهن اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ بومی در دانشگاه باعث ثبات فرهنگی در بین دانشگاهیان خواهد شد" وی حضور شخصیت های ارزشمندی مانند دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر را فرصت ارزشمندی برای تقویت مسائل فرهنگی و اعتقادی دانشگاه بر شمرد و افزود :"علم یک ارزش جامع است و در آموزه های دینی ما به فراگیری علمی که به عنوان ابزاری در جهت هدایت و در مسیر قرب الهی و لقاء الهی باشد بسیار تاکید و توصیه شده است " وی در ادامه گفت :" دانشگاهها باید دستورالعمل های لازم در حوزه انسانی و فرهنگی را اجرایی نمایند ».
دکتر سیدحسن هاشمی دبیر هیات امنا و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی نیز ضمن قدر دانی از حضور ارزشمند فرهاد فلاحتی نماینده مردم شریف شهرستانهای قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه از مسولان واحد های دانشگاهی خواست با همت و کار مضاعف منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کار و سرمایه ایرانی و نیز مطالبات ایشان از دانشگاهیان را نصب العین قرار دهند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت :« ما باید در جهت تقویت ایمان خودمان ،اعضای هیات علمی و دانشجویانمان اهتمام ویژه ای داشته باشیم. "
دکتر هاشمی ادامه داد: " خوشبختانه با حضور دکتر ولایتی و دکترفرهاد رهبر در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر آنکه بستر لازم برای توجه ویژه به مسائل فرهنگی و ترویج و تعمیق هویت های معنوی و اسلامی ایجاد شده زمینه درخشش و اعتلای دانشگاه در عرصه های علمی اموزشی و حتی بین المللی ایجاد شده است . دکتر هاشمی در ادامه راهبردهایی چون توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی ،حمایت از کالای ایرانی وکار و سرمایه ایرانی را بسیار مهم و موثر بر شمرد وگفت :"از دیگر مسائلی که باید با دقت و جدیت پیگیری نماییم جذب دانشجویان خارجی ، پیگیری طرح های اقتصادی و دانش بنیان ، تشویق و ترغیب کارکنان ، تقویت روحیه اعتماد به نفس در دانشجویان و پژوهشگران دانشگاهی است ."
فرهاد فلاحتی نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت :« با حضور دکتر مختاری در دانشگاه آزاد اسلامی قاینات در این چند ماهه تحولات مثبتی در راستای توسعه این واحد صورت گرفته است وی در ادامه دقت درجذب اساتید متعهد و انقلابی را یاد اور شد و گفت :«جذب اساتید با روحیه انقلابی در دانشگاهها باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد» . ایشان با اشاره به ثروت آفرینی دو محصول زعفران و زرشک در کشور ، نقش دانشگاه آزاد اسلامی را پررنگ خواند و عنوان کرد که این دو محصول ارزشمند می تواند برای نه تنها این استان بلکه برای کشور ثروت آفرین باشد . این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین به دایر نمودن رشته های مهارتی در دانشگاهها اشاره نمود که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در این حوزه ورود نماید و در راستای منویات رهبری و توسعه کشور کارهای جهادی خوبی را انجام دهد .
دکتر حبیب ا... نخعی رئیس دبیرخانه هیات امنای خراسان جنوبی نیز در پایان این جلسه به خبر نگار ما گفت : جلسات شورای استان در جهت تقویت همدلی و هم افزایی و اتخاذ تصمیمات اثر بخش در راستای ایفای رسالت مهم علمی فرهنگی دانشگاه بسیار با اهمیت است وبا همت و
انگیز ه ی متعهدانه اعضا و تلاشهای ارزشمند مسولان همکاران و استادان دانشگاه شاهد خیرات و برکات ارزشمند و روز افزون خواهیم بود .

202

کد خبر: 960893

وب گردی

وب گردی