گزارش AFC از لحظات به یادماندنی آسیایی‌ها در جام جهانی  2018/ این بیرانوندِ خونسرد

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهار پنالتی فوق ستاره پرتغال توسط دروازه‌بان ایران به عنوان یکی از لحظات به یادماندنی جام جهانی ۲۰۱۸ یاد کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گزارشی به معرفی پنج لحظه به یادماندنی تیم‌های آسیایی در جام جهانی 2018 روسیه پرداخت. از دید AFC یکی از این لحظات به یادماندنی در جام بیست‌ویکم را علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران رقم زده است.

در این گزارش آمده است: بیرانوند یکی از احساسی‌ترین داستان‌های زندگی را در جام جهانی 2018 روسیه داشت، به طوری که رسانه‌های بین‌المللی هم به مسیر زندگی غیرمعمول وی برای رسیدن به اوج پرداختند، از خوابیدن در خیابان‌های تهران تا دنبال کردن رویایش برای تبدیل شدن به فوتبالیستی حرفه‌ای، برای تأثیرگذاری در جام جهانی.

تیم ملی در حالی پا به آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه گذاشت که برای رسیدن به مرحله حذفی نیاز به برد مقابل پرتغال داشت. قهرمان اروپا در حالی که با نتیجه یک بر صفر از ایران پیش بود، در دقیقه 53 فرصتی طلایی برای دو برابر کردن تعداد گل‌های خود داشت، جایی که کریستیانو رونالدو یک پنالتی برای پرتغال گرفت و خودش هم پشت توپ ایستاد.

بیرانوند مقابل بهترین بازیکن جهان، خونسرد بود و به سمت چپ خود شیرجه رفت تا مهار توپ خیره‌کننده‌ای انجام دهد. دروازه‌بان پرسپولیسی تیم ملی توپ را در دو ضرب مهار کرد تا این اجازه را به هم‌تیمی‌هایش بدهد که در آخرین دقایق بازی به گل تساوی‌ برسند. این لحظه افتخارآمیز پاداش سال‌ها سخکوشی است.

دیگر لحظات به یادماندنی این گزارش عبارتند از: برتری کره جنوبی مقابل آلمان، پیروزی تاریخی عربستان مقابل مصر، بازی ژاپن مقابل بلژیک در مرحله یک‌هشتم نهایی و بازی دنیل ارزانی 19 ساله در ترکیب استرالیا و تبدیل شدن به جوانترین بازیکن جام بیست‌ویکم.

604

کد خبر: 960908

وب گردی

وب گردی