شفر: باید ابراهیمی و حسینی را جذب کنیم تا شکار نشویم!/ نگرانم که نتوانیم در مسیر دلخواه‌مان حرکت کنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال از جدایی هافبک ملی‌پوش تیمش اظهار تأسف کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، وینفرد شفر در حاشیه تمرین صبح امروز (دوشنبه) تیم فوتبال استقلال ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مدیرعامل باشگاه گفته است که فردا به کمپ تمرینی در ترکیه می‌رویم. این اردو برای آماده‌سازی تیم جهت حضور در فصل جدید لیگ برتر بسیار مهم است.

باید در اردوی ترکیه روحیه تیمی استقلال را بسازیم
وی افزود: ما باید جلسات آنالیزی با بازیکنان داشته باشیم تا برای فصل جدید آماده شویم. ما نیاز داریم که تیم هر روز در کنار هم جمع شود و دو سه جلسه تمرینی در هر روز برگزار کنیم. ما همچنین باید در این اردوها روحیه تیمی را هم بسازیم، چرا که چند بازیکن جدید به استقلال پیوسته‌اند.

ابراهیمی فرمانده و قلب تیم ما بود
سرمربی تیم استقلال درباره ناراحتی‌اش از شرایط تیم و همچنین موضوع جدایی امید ابراهیمی گفت: ابتدا می‌خواهم درباره امید صحبت کنم. من بابت او خوشحالم. وقتی که به اینجا آمدم امید در سطح خوبی بازی می‌کرد. در جام جهانی ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان ایران بود و خوشحالم که توانستم با امثال او در اینجا کار کنم. نه تنها امید بلکه خیلی از بازیکنان از سطح یک، دو و سه به سطح پنج و شش آمدند. این موضوع فقط راجع به ابراهیمی نیست. به‌هرحال این اتفاق می‌افتد که باشگاه‌های دیگری به ابراهیمی و همچنین سیدمجید حسینی پیشنهاداتی ارائه می‌کنند. امید فرمانده و قلب تیم ما بود. اگر او برود باید بازیکن جدیدی را پیدا کنیم که کار راحتی نیست.

باید بازیکنانی در سطح ابراهیمی و حسینی جذب کنیم تا شکار نشویم!
شفر ادامه داد: ذهنیت و شرایط روحی و روانی امید در تیم ما بسیار مهم بود. امیدوارم بتوانیم بازیکن خوبی را جایگزین او کنیم. اگر چنین اتفاقی نیفتد باید از کره جنوبی یا جای دیگری بازیکن پیدا کنیم! در شرایط کنونی مهم این است که توفیقی گفته می‌توانیم دو بازیکن جدید بگیریم. ما در آینده‌ای نزدیک با السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا بازی داریم. همچنین همه تیم‌هایی که در لیگ برتر هستند می‌خواهند ما را شکار کنند. در چنین شرایطی اگر می‌خواهیم در همان سطح قبلی باشیم باید در همان اندازه نیز کار کنیم و بازیکن بگیریم. اگر امثال امید ابراهیمی و سیدمجید حسینی بروند باید در همان سطح نیز بازیکن بیاوریم. باشگاه باید این را بپذیرد. در طول چند ماه گذشته هر زمان که صحبت از بازیکن خارجی می‌شد از باشگاه می‌شنیدیم که جذب چنین نفراتی به دلیل مسائل دلاری سخت است، اما شنیده‌ام که الان اوضاع فرق کرده است و امیدوارم بتوانیم قرارداد ببندیم.

شرایطی را که امروز دارم در کارلسروهه هم تجربه کرده بودم
وی با بیان اینکه «تیم ما در گذشته خوب کار کرده است و از این موضوع خوشحالم»، گفت: در کارلسروهه آلمان هم چنین شرایطی را تجربه کرده‌ام. به طوری که پنج بازیکن ما در آن زمان به بایرن مونیخ رفتند. به‌هرحال بعد از یک سال باشگاه‌های پولدار جلو می‌آیند و بازیکنانم را می‌گیرند. حالا هم باید تیم با حضور بازیکنان خوب و آینده‌دار بسته شود، بدون آپشن و اینکه شرایطی آسان برای جدایی داشته باشند.

استقلال به مصاف کارلسروهه می‌رود؟
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اردوی آبی‌پوشان در ترکیه گفت: امیدوارم بتوانیم در آنجا دیداری با کارلسروهه داشته باشیم. شاید برای تماشای آن بازی بالای 10 هزار نفر تماشاگر بیاید. شاید سفیر شماره یک فوتبال ایران باشیم.

بهتر است سوپرجام در زمان دیگر برگزار شود
شفر در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه اگر شرایط استقلال قبل از برگزاری دیدار سوپرجام و در فاصله حدود دو هفته تا آغاز لیگ برتر به همین منوال ادامه پیدا کند شما چه تصمیمی خواهید گرفت، گفت: بازی سوپرجام در زمان بسیار بدی برای هر دو تیم برگزار می‌شود. بهتر است این بازی به زمان دیگری موکول شود. بهتر است این بازی به زمان دیگری موکول شود. شاید این فرصت وجود داشته باشد تا بتوانیم سوپرجام را در آلمان برگزار کنیم و در این صورت یک اتفاق بزرگ رخ می‌دهد که برای پیشرفت لیگ ایران خوب است.

ممکن است استقلال و پرسپولیس با بازی در آسیا لیگ قهرمانان را از دست بدهند
وی ادامه داد: من این سؤال را از شما دارم. برای فوتبال ایران کدامیک از این گزینه‌ها بهتر است؟ اول اینکه سوپرجام برگزار شود و استقلال و پرسپولیس در آسیا حذف شوند یا اینکه این تیم‌ها در آسیا بمانند؟ مشخص است ما دو تیم در آسیا داریم که می‌توانند به نیمه نهایی راه پیدا کنند و نکته‌ای که فدراسیون و سازمان لیگ باید به آن توجه کنند، مسئله بازیکنان است. فدراسیون باید مدنظر داشته باشد که بازیکنان و مخصوصاً ملی‌پوشان تمرین نداشته‌اند و آماده این بازی نیستند و احتمال مصدومیت‌شان هم بسیار بالاست. برای همین ممکن است حتی لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست بدهند.

در غیاب بازیکنان ملی‌پوش چطور باید با السد بازی کنیم؟!
سرمربی تیم استقلال با اشاره به تیم فوتبال السد قطر، حریف آبی‌پوشان در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: السد الان دو بازیکن جدید جذب کرده است که شاید قیمت آنها بالای 10 میلیون دلار باشد. قرار است ما با این تیم بازی کنیم و اگر قرار باشد که ما حتی بازیکنان ملی‌پوش‌مان را در اختیار نداشته باشیم، چطور ممکن است مقابل آنها بازی کنیم؟

بزرگ‌ترین دشمن موفقیت این است که از خودتان راضی باشید
شفر در پاسخ به این پرسش که «باشگاه استقلال با چه مشکلاتی مواجه است؟»، گفت: مشکلات زیادی داریم، اما همه آنها پشت درهای بسته خودمان است و باید پشت در درباره آنها صحبت کنیم. می‌دانیم که باید چه کار کنیم و باشگاه هم باید در همین مسیر حرکت کند. مانند همان اتفاقاتی که در 10 ماه گذشته رخ داده است. من می‌دانم که بزرگ‌ترین دشمن موفقیت این است که شما از خودتان راضی باشید. قطعاً این بزرگ‌ترین دشمن است. نمی‌خواهم این خانه‌ای که در 10 ماه گذشته به سختی ساخته‌ شده است، خراب شود. این خانه باید روی پایه‌های محکم و استوار باقی بماند. آدم‌های زیادی هستند که می‌خواهند این خانه را خراب کنند، اما ما برای استقلال و هواداران خواهیم جنگید.

برای جذب بازیکنان یکسری دسته‌بندی‌هایی داشتیم
وی با اشاره به نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال تصریح کرد: برای جذب بازیکنان یکسری دسته‌بندی‌هایی داشتیم. یکسری از بازیکنان برای آکادمی و از تیم جوانان بودند و یکسری برای تیم اصلی. اینها سرمایه‌گذاری‌ برای آینده است. کادر فنی تیم اصلی باید کنترل خوبی روی تیم‌های آکادمی داشته باشد، چون آکادمی تیم دوم استقلال به حساب می‌آید. چرا فصل پیش از آکادمی فردی به تیم اول نیامد؟ برای همین ما باید کمک کنیم و درها را باز کنیم و ببندیم. باید ببینیم چه کارهایی می‌توانیم برای بهتر شدن شرایط بازیکنان در آینده انجام دهیم. برای آینده باید کنترل بیشتری داشته باشیم. بهترین راه برای آوردن بازیکنان جوان و امید این است که آنها را به تیم اصلی بیاوریم.

یک بازیکن جوان و یک مهاجم می‌خواستم که جذب نشدند
سرمربی تیم استقلال عنوان کرد: لیست اولیه‌ای که به باشگاه ارائه کرده بودم، بازیکنانش از تعدادی که الان در تمرینات هستند، بیشتر بودند. ما یک مهاجم از باشگاهی دیگر می‌خواستیم و همچنین یک بازیکن جوان که جذب آنها صورت نگرفت و این ناراحت‌کننده بود که جذب آنها رخ نداد. البته این خیلی خوب است که باشگاه اعلام کرده ما می‌توانیم دو یار جدید خارجی داشته باشیم. من نام این بازیکنان را به باشگاه ارائه خواهم کرد تا با آنها صحبت و جذب‌شان کنند. ما نمی‌توانیم در حالی که در سطح فصل گذشته خودمان هستیم، لیگ را شروع کنیم. هیچ‌کدام از هواداران‌مان این را نمی‌پذیرند. در 10 ماه گذشته استقلال در سطح آسیا بالا آمده است و نمی‌خواهیم پایین بیاید.

نگرانم از اینکه نتوانیم در مسیری که می‌خواهیم حرکت کنیم
شفر درباره این موضوع که با توجه به بالا رفتن انتظارات هواداران شما از خراب شدن موفقیت‌های گذشته ترسی ندارید، اشاره کرد: خیلی از بازیکنان پیشنهاداتی از باشگاه‌های دیگر دارند مانند امید ابراهیمی و سیدمجید حسینی که البته پیشنهادات آنها باعث افتخار من است. مسئله‌ای که باعث نگرانی من است این است که در مسیری که می‌خواهیم نتوانیم حرکت کنیم. زمانی که من به باشگاه می‌گویم این بازیکنان را می‌خواهم باید شرایط حضورشان فراهم باشد. فعلاً باشگاه از من درخواست کرده است که دو بازیکن جدید خارجی بیاوریم و باشگاه الان این کار را انجام دهد.

یا باید در مسیر استقلال حرکت کنیم یا اینکه در مسیر یک باشگاه کوچک و گمنام قدم برداریم
وی افزود: این مصاحبه را از توفیقی (معاون ورزشی باشگاه استقلال) خواندم که گفته بود از شفر می‌خواهم نام دو بازیکن خارجی را به باشگاه بدهد تا شرایط حضورشان فراهم شود. البته قبل از مطرح شدن این موضوع در رسانه‌ها توفیقی با من درباره این موضوع صحبت کرده است. حالا قدم بعدی این است که من نام دو بازیکن را به باشگاه ارائه کنم تا شرایط حضورشان فراهم شود. برای آینده دو راه مشخص است؛ راه اول اینکه در مسیر استقلال حرکت کنیم و راه دوم اینکه در مسیر یک باشگاه کوچک و گمنام قدم برداریم.

براساس توافقی که داشته‌ایم باشگاه باید کارهای مالیات من را انجام دهد
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره حاشیه‌هایی که بعد از گرفتن پاسپورتش در هنگام ورود به ایران در فرودگاه ایجاد شد، گفت: راجع به مشکلی که برای من و پاسپورتم به وجود آمد همه خبر دارند. شرایط باید طوری باشد که اگر کاری پیش آمد من بتوانم زود از کشور خارج و یا به کشور وارد شوم. این موضوع باعث نگرانی من شده بود. الان پاسپورتم را در اختیار دارم. براساس توافقی که داشته‌ایم باشگاه باید کارهای مالیات من را انجام دهد تا هر زمان که شرایط ایجاب کرد از کشور خارج شوم و بتوانم به کشور بیایم. مسئله دیگری هم داخل باشگاه هست که درباره آن صحبت کردیم و امیدوارم حل شود.

همیشه سعی کرده‌ام برای تیم، کادر فنی و بازیکنانم بجنگم
شفر با بیان اینکه من بارها و بارها تکرار کرده‌ام که باشگاه استقلال در قلب من جای دارد و مانند قلبم می‌ماند، خاطر نشان کرد: همیشه سعی کرده‌ام برای تیم، کادر فنی و بازیکنانم بجنگم. مربی بدنسازی که به تمرینات اضافه شده است طبق توافق با باشگاه دستمزدش را خودم پرداخت می‌کنم. البته همه از عملکرد این مربی خوشحال هستند. همه بازیکنان و کادر فنی می‌خواهند که این مربی به طور کامل در تیم بماند، چون پیش‌تر صحبت شده بود که حضورش در باشگاه موقتی باشد. چیزی که ما می‌خواهیم این است که بهترین حالت برای تیم به وجود بیاید.

604

کد خبر: 960942

وب گردی

وب گردی