پروژه ریلی قزوین-رشت به «شرکت ساخت» منتقل شد/تکمیل تا ۶ ماه آینده

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از بازگشت پروژه راه‌آهن قزوین-رشت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بر اساس اصلاحیه هیات دولت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش یزدانی با اشاره به پروژه ساخت راه‌آهن قزوین - رشت که طبق مصوبه دولت از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به شرکت راه‌آهن منتقل شده بود، گفت: مدیریت و تکمیل این پروژه مجدد طبق اصلاحیه‌ای از سوی هیات دولت به شرکت ساخت و توسعه منتقل شد.

او افزود: طبق پیش‌بینی‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت راه‌آهن، طی سه الی شش ماه آینده ساخت راه‌آهن قزوین-رشت به اتمام می‌رسد و سپس برای بهره‌برداری به شرکت راه‌آهن منتقل می‌شود.

پیش از این خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود، از ریل‌گذاری راه‌آهن قزوین-رشت فقط ۳.۵ کیلومتر باقیمانده است و برخی نقاط نیز بنا بر ترددهای مردمی دچار قطعی هستند، ازاین‌رو با تهیه دو دستگاه زیرکوب و تنظیم‌کننده ریل با هدف افزایش سرعت زیرکوبی، تمام تلاش خود را برای رسیدن به شرایط بهره‌برداری انجام خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به تغییر دستگاه اجرایی راه‌آهن قزوین-رشت-آستارا گفت: طبق برنامه‌ و زمان‌بندی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، اواخر تابستان سال جاری برای افتتاح این پروژه پیش‌بینی‌شده بود اما با تغییر دستگاه اجرایی از سوی دولت، ‌پیمانکاران دچار بلاتکلیفی شده‌اند که امیدواریم با رفع این بلاتکلیفی در زمان مقرر راه‌آهن قزوین-رشت به بهره‌برداری برسد.

402

کد خبر: 960945

وب گردی

وب گردی